Lidt spørgsmål til de kloge hoveder

Alm. snak
(udmeldt) Anders

Lidt spørgsmål til de kloge hoveder

Indlægaf (udmeldt) Anders » 21. apr 2007, 18:14

ja så er der en til de kloge hoveder og endnu en mulighed for mig til at vise min ringe viden.

Jeg har en stillestående bil p.t. og det er jo trist, når man ser på vejret, jeg har (stadig) olie i kølervandet og tænker at hvis jeg alligevel skal igennem det helt store skille-fra-hinanden-ræs, så kan jeg lige så godt få NOS sidepipes på også, for sådan et par har jeg sukket lidt efter længe. Mht. olien håber jeg lidt at det er en utæt pakning der i løbet af vinteren har lækket olie i systemet, for der er ikke noget særlig olie ved øverste kølerslange der går fra køleren og ind i blokken, så det hele er på ingen måde fedtet til - kun lidt overfladeolie i kølervandet. Derved er håbet at det er den samme olie jeg ser på og så vil jeg prøve at tømme systemet og rense det igennem.

Jeg fik dog nu taget mig sammen til at tage et kig på min tændrør og ved cylinder 2 i den ene side var tændrøret ganske rigtigt lidt oliebefængt. Det tyder vel på en utæthed ved cylinderpakningen ikke? Der har ikke være for meget olie på bilen de sidste 3 år, så det er næppe grundet for meget olie, som jeg så vidt ved, det også kan skyldes. i så fald ville det vil også være på mere end et tændrør? Jeg påtænker at skifte alle 8 tændrør med Bosch W8CC da de eftersigende, ifølge Bosch, skulle passe til en 454 Chevrolet motor. Nogen der har bedre bud?

Spørgsmål 2 er vedrørende mine manifolder. her skal jeg have investeret i et par nye der passer til min motor og har også fundet disse. http://www.ecklers.com/product.asp?pf%5Fid=39020&dept%5Fid=160&mscssid=5LQQ5QX22RQS9H3ERUPNGEB1EED4DH75. men hvad pokker betyder A.I.R. holes og hvad er forskellen på dem med og uden udover en enorm prisforskel?

Kan man kun svare på lidt af disse er man også meget velkommen :)

Anders

Gæst

Re: Lidt spørgsmål til de kloge hoveder

Indlægaf Gæst » 21. apr 2007, 20:11

Hej Anders

du skal have de samme headers på som jeg har, de er bygget specielt til sidepipes, vi brugte 15 minutter på tilpasning, ellers dur de direkte på de originale sidepipes.

se billedet

Tilbage til "Generelt forum"