Er der nogen her i forum der har en reel ide om hvad prisen på en 70 cabriolet kostede i danmark den gang, uden afgifter jeg spørger i forhold til at jeg lige har været hos told og skat for at betale afgifter, og de ikke specifik havde den model på deres liste, vi havde selv fundet en pris på nogle sider fra USA men det var ikke godt nok og der var salgs prisen 4,8500 $ Prisen skulle være fra en dansk forhandler.
På forhånd tak for hjælpen
Venlig hilsen
Morten og Bente
Afgifter igen igen
Re: Afgifter igen igen
Der er ingen Dansk pris på en 70 Cab.
På min reg. attest fra Arizona var prisen $4890 for en 70 cab.
Registreringsafgift i 2005 = Kr. 36.071.
Det undrer mig at der ikke er nogen der har taget fat på Mustang klubben, med henblik på sammenligning af bilpris i US og pris i DK.
De blev jo netop importeret til DK, og da priserne på diverse biler fra US er til at finde på nettet ville det give en rettesnor for biler som ikke blev importeret til DK dengang.
Jeg går ud fra at transport og forhandleravance i % vil være ens på de fleste.
'Skat' er tilbøjelige til at kigge på tidligere afgørelser, uanset de er korrekte eller ej.
På min reg. attest fra Arizona var prisen $4890 for en 70 cab.
Registreringsafgift i 2005 = Kr. 36.071.
Det undrer mig at der ikke er nogen der har taget fat på Mustang klubben, med henblik på sammenligning af bilpris i US og pris i DK.
De blev jo netop importeret til DK, og da priserne på diverse biler fra US er til at finde på nettet ville det give en rettesnor for biler som ikke blev importeret til DK dengang.
Jeg går ud fra at transport og forhandleravance i % vil være ens på de fleste.
'Skat' er tilbøjelige til at kigge på tidligere afgørelser, uanset de er korrekte eller ej.
hvis vi tager udgangspunkt i en 69cab som er prissat af told&skat så kostede den i USA i 69 4.438usd uden noget tilvalg en 70cab kostede4.849usd uden noget tilvalg.
-
Mon ikke du kan finde en eller anden, som samler på 'Bilårbogen'? Jeg har selv et eksemplar fra 1976, hvor en 1976 Corvette står opgivet til en pris i DK på ca. 195.000 dkr. At det er en ca. pris skyldes måske, at den daværende importør, General Motors Danmark A/S, nok kun tog bilen hjem på bestilling og at den endelige pris var afhængig af udstyrsniveau/options.
Alternativt kan du måske kontakte importøren og høre om de ikke kunne grave lidt i deres gamle salgsarkiver?
Vettehilsen
Claus
Alternativt kan du måske kontakte importøren og høre om de ikke kunne grave lidt i deres gamle salgsarkiver?
Vettehilsen
Claus