Så kom den hjem
Så kom den hjem
Nu er det jo nok svært at imponere nogle 'hårde hunde som jer', men så kan jeg måske istedet sende jer på 'tankeflugt' tilbage til den dag, der var den 'første dag'.
Da jeg vågnede i morges havde jeg det en lille smule, som for 37 år siden, da jeg stod med næsen op ad vinduet hos cykelhandleren på Strandboulevarden på Østerbro, for at hente min Puch VZ50. Det var den 29 november der var sne, klokken var 08.00 og forretningen åbnede først klokken 09.00. Men det var min fødselsdag.
I dag 37 år efter skal jeg til..øhh Fjeldsted på Fyn for at hente min bil, den tidligere omtalte 1971 LS5. Turen her fra det lille udsted på Nordfalster, foregår ved at man kører i dieseldrønet (touareg v6tdi) ned til Nørre Alslev Station, skifte i Ringsted, jubii første gang ned i tunnel'en, skifte i Odense...skifte i Ringe og videre til Fjeldsted pr automobil.
Man besigtiger bilen, men man aner jo i virkeligheden ikke hvad man kigger efter. Man drejer nøglen, og lyden af 'slæbebåd'bliver ligepludselig meget nær.
'Øhh den tomgang er da noget høj ?'..'Jeg vil ikke have den lange nummerplade foran, jeg skal søge om en ny firkantet'..'Jeg synes at..men på den anden side..'
Der er nogle ting der skal ordnes, lav en liste og læs den højt for mig om en uge, siger Christian fra US-pitstop næsten kun næsten (opgivende).
Hen og tanke, dækslet ligner et 'mandehul'på med 40 liter og to streger blyerstatning blot for en sikkerheds skyld.
Ud på motorvejen speedometret viser 70 miles, taget er pillet af, jeg havde ellers taget den fine Corvette jakke med, som jeg havde købt på F1 udstillingen på Kunstmuseet i Aarhus, men der føles meget varmt, nå men t-shirt gør det jo også og solen skinner.
Rattet føles lidt 'sløret', men mest når jeg sidder og tænker over det. Tju hej hvor det går. Men jeg sidder og kikker ind i mellem på instrumenterne temperaturen siger lidt under og op til 210 fahrenheit 'hmm lad os se trække 30 fra og dele med to det er 90 grader C det er nok ok'
Af ved afkørsel 39 mod Næstved, skæver til benzinmåleren, som nogle kloge sagde ' sådan en bigblock går kun 3 kilometer literen i medvind'.
Så er man hjemme, slår lige ind på DK tanken og fylder på op til kanten 33,2 liter. 'Hmm det var da ikke så galt ialt 170 km, de 94 km med 112 km/t og 76 km med 80km/t gennemsnitlig 5,15 km/ltr (kunne nok blive bedre når man lærer bilen bedre at kende).
Jo, der skal laves lister og..og,
Jeg kører normalt ca 60.000 km om året arbejdsmæssigt og skifter bil for hvert 2,5 år, det har jeg gjort de sidste 30 år.
I dag førte jeg en Corvette 170 km. Der er fanden til forskel på at køre og føre en bil, det havde jeg helt glemt.
Bedste hilsner til jer alle fra
Bent Lykkemark
Re: Så kom den hjem
Ak ja goe gamle minder springer frem :) Stort tilykke og held og lykke med din fine bil.
Hej
Også et stort tillykke herfra.Det er fedt at køre i en bil med liv og sjæl.Jeg tænker altid på den gang jeg havde motorcykel det er lidt det samme.Man lever her og nu ,når man er ude og køre vette.
m.v.h Stig
-
Et stort tillykke herfra og held og lykke.
Vi ses på vejen
Henrik
Vi ses på vejen
Henrik
-
Tillykke, fin beskrivelse.
Jeg tænker tilbage på en spændende dag i Frihavnen, den 4. marts 2004.....*S*
Jeg havde dengang aldrig set dyret live, så der var mange spændingmomenter. Kunne den starte, kunne den køre, hvordan ville den køre, ville den blive skadet ( der var jo ingen forsikring ). Alt i alt en stor oplevelse at hente sin første Vette.
C3
Jeg tænker tilbage på en spændende dag i Frihavnen, den 4. marts 2004.....*S*
Jeg havde dengang aldrig set dyret live, så der var mange spændingmomenter. Kunne den starte, kunne den køre, hvordan ville den køre, ville den blive skadet ( der var jo ingen forsikring ). Alt i alt en stor oplevelse at hente sin første Vette.
C3
Tillykke med det !
Jeg hentede selv min første Corvette for knapt 30 år siden i Stockholm, en 71'er med 270 hestes smallblock, hvid pearl med rød candy og alufælge. Turen hjem glemmer jeg aldrig, taget af og bagruden ud, vind i håret og sprød V8'er lyd, så bliver det ikke meget bedre !
Jeg hentede selv min første Corvette for knapt 30 år siden i Stockholm, en 71'er med 270 hestes smallblock, hvid pearl med rød candy og alufælge. Turen hjem glemmer jeg aldrig, taget af og bagruden ud, vind i håret og sprød V8'er lyd, så bliver det ikke meget bedre !
-
Ha-ha-ha, det med benzinforbruget kender jeg!!!
For et par år siden var fruen og jeg til træf i Bindslev, og da vi skulle køre præcis 50 km hver vej, var det oplagt lige at checke benzinforbruget.
Vi kørte præcis 80 km/t hele vejen, ingen overhalinger osv., og stor var spændingen da vi kom retur til Sæby og jeg tankede bilen op igen - efter den kørsel måtte den da komme op på 6-7 (8??) km/liter.
Øv, 4,5 km/l var hvad den kærte - men så kører man osse godt + den bruger ikke meget mere når den får nogle tærsk.
For et par år siden var fruen og jeg til træf i Bindslev, og da vi skulle køre præcis 50 km hver vej, var det oplagt lige at checke benzinforbruget.
Vi kørte præcis 80 km/t hele vejen, ingen overhalinger osv., og stor var spændingen da vi kom retur til Sæby og jeg tankede bilen op igen - efter den kørsel måtte den da komme op på 6-7 (8??) km/liter.
Øv, 4,5 km/l var hvad den kærte - men så kører man osse godt + den bruger ikke meget mere når den får nogle tærsk.