MOntering af kvardratisk nummerplade foran på en 68´r

Alm. snak
Bankmand

MOntering af kvardratisk nummerplade foran på en 68´r

Indlægaf Bankmand » 14. apr 2007, 16:06

Hvor meget luft har I mellem den øverste del af nummerpladen og underkanten af stiveren hvor nummerpladeholderen monteres??

Brugeravatar
Finn #105

Re: MOntering af kvardratisk nummerplade foran på en 68´r

Indlægaf Finn #105 » 15. apr 2007, 10:26

Fra overkanten af nummerpladen til kofangeren er der i midten 15 mm. Du kan se et billede i galleriet under 'Finn #105'.

(udmeldt) Jesper Krarup

Indlægaf (udmeldt) Jesper Krarup » 17. apr 2007, 21:34

Hej Bankmand,

Vær opmærksom på at nummerpladen kan lukke temmelig meget af for luft til køleren, i hvert fald hvis du har en peppet motor i bilen.
Min egen Vette er monteret med en højtydende og -komprimeret 454 og havde problemer med at holde temperaturen nede.
Ved hastigheder > 160 km/t steg temperaturen langsomt men støt, og jeg prøvede alt muligt for at fjerne problemet, bl.a. større køler, dobbelt blæsere, oliekøler osv.
Løsningen var simpel: Jeg fløttede nummerpladen ned under kofangeren, men ude i den ene side, og så var problemet løst.

Det ser ikke så godt ud som når den sidde i midten, men trods alt bedre end en overophedet motor!!!

Piet

Indlægaf Piet » 18. apr 2007, 11:55

Monter en nedre spoiler (standard) og sørg for at alle pakninger er på plads omkring køleren, så burde der ikke være køleproblemer, hullet i centeret er ikke nødvendigt for at kunne køle effektivt, de 2 huller som sidder i bunden lige under  forlygterne må til gengæld ikke være opstrueret, det er nemlig her luften skal igennem ved højere hastigheder.

Dermed ikke sagt at nogen ikke kan have køleproblemer, men som regel er det problemer andre steder i systemet, jeg har kørt med temmligt peppede motorer og aldrig haft køleproblemer med kvadratisk nummerplade siddende på det originale beslag i centeret.

Tilbage til "Generelt forum"