Hvilke muligheder findes for at få mere power i en 427 /435 1968 Corvette ?
Findes der værksteder i DK som udføre tuning af en 427 /435 i DK ?
mvh Lars Sørensen
Mere power til en 427 / 435 1968 Corvette
-
Re: Mere power til en 427 / 435 1968 Corvette
Hvaaaa - hvor meget har du brug for, man burde sagtes kunne hive 1000 HK ud af den men hvormeget vil du ofre på sagen det er nok nemmere at købe en rigtig comp. motor til 150.000 kr. - hvad med en alkohol motor som skal startes igennem indsugningen med ren 104 oktan af en assistent - det gør team corvette med deres 2500 HK motor :-)))
Har den ikke 435 HK den 427 Cui du beskriver - det kan være den ikke har mere 250 HK (derfor skuffelse ved kørsel) - de fleste blev skuffet til sommer cruiset (rullefeltet) da de troede deres motor havde flere heste end de egentlig havde.
Send den til US med container som profferne gør - herhjemmer er det for dyrt at 'vold-tune' - fra 435 HK til 600 HK kræver noget HELT andet grej/pris
Har den ikke 435 HK den 427 Cui du beskriver - det kan være den ikke har mere 250 HK (derfor skuffelse ved kørsel) - de fleste blev skuffet til sommer cruiset (rullefeltet) da de troede deres motor havde flere heste end de egentlig havde.
Send den til US med container som profferne gør - herhjemmer er det for dyrt at 'vold-tune' - fra 435 HK til 600 HK kræver noget HELT andet grej/pris
En stock 427/435 med fire trins manuel gear og 3:70 gearing og 8 tommer diagonaldæk kørte 5.3 sek til 100 da Car and Driver testede den i 1969. http://www.corvettearchive.com/images/1969/CDSept69/page5.jpg
det synes jeg er respektabelt. Så under forudsætning af at motoren er original og iorden kunne nemme 'tuningsmuligheder' være headers med 3 tomme afgangsrør helt ud samt en 5 el. 6 trins gearkasse, vacuumpumpe til krumptabhuset, MSD 6, Crower rullevippere og så selvfølelig radialdæk. Anslået ville den så være i 4.5 - 4.7 sek. Uden at have pillet ved motorens indre !
det synes jeg er respektabelt. Så under forudsætning af at motoren er original og iorden kunne nemme 'tuningsmuligheder' være headers med 3 tomme afgangsrør helt ud samt en 5 el. 6 trins gearkasse, vacuumpumpe til krumptabhuset, MSD 6, Crower rullevippere og så selvfølelig radialdæk. Anslået ville den så være i 4.5 - 4.7 sek. Uden at have pillet ved motorens indre !
De typiske ''lette'' ting :
- karburator
- indsugningsmanifold
- headers + resten af udstødning
- knastaksel
Større ændringer :
- nye topstykker
- karburator
- indsugningsmanifold
- headers + resten af udstødning
- knastaksel
Større ændringer :
- nye topstykker
Tillad mig at præsentere jer for følgende link :
http://www.corvetteforum.net/c3/zwede/71corvette/drivetrain/mods_overview.htm
giver fremragende overblik over modifikationer og hvad de giver i HK.
http://www.corvetteforum.net/c3/zwede/71corvette/drivetrain/mods_overview.htm
giver fremragende overblik over modifikationer og hvad de giver i HK.
Nye topstykker og matchende knastkit. Hvis jeg husker ret er en 435 en tripower
Køb et ordentligt insug og kaburator og læg det gamle på hylden til den dag du vil køre 100% org
Jeg ser en kaburator som en sliddel og husk på hvor gamle dine er
Med et sæt nye toppe og knast kan den let lave ca 550hk og samtidig være til at køre i
Hvis du er bange for selv at skrue , hjælper jeg da gerne
Køb et ordentligt insug og kaburator og læg det gamle på hylden til den dag du vil køre 100% org
Jeg ser en kaburator som en sliddel og husk på hvor gamle dine er
Med et sæt nye toppe og knast kan den let lave ca 550hk og samtidig være til at køre i
Hvis du er bange for selv at skrue , hjælper jeg da gerne