Værktøjskassens indhold?
Værktøjskassens indhold?
Jeg er nok ikke den der kommer til at lave hovedreparationer eller totaladskillelser af min bil, men når det er sagt, vil der uvægerligt være ting og sager der skal skrues på (eller i det mindste indbyder til at blive skruet på.
Jeg kan godt lide 'godt værktøj' af en god kvalitet, men hvad og hvilke størrelser bør der være i til 'husbehov der klarer det meste' situationer. Jeg tænker på: ringgaffelnøgler størrelser, toppe ditto etc. Jeg synes ikke om at købe en hel masse man i realiteten ikke får brug for.
Det kunne jeg godt tænke mig lidt skriftelig hjælp/forslag til og det var måske også noget at putte i den kommende Håndbog ?
På forhånd tak for input.
Lykkemark
Re: Værktøjskassens indhold?
hej Lykkemark
jeg er ikke den største selv bygger, men skal i bruge værktøj så som er alm. tommer nøgler eller til luft i det samme
vi høre hjemme i Nykøbing F.
MVH Ilse & Michael
jeg er ikke den største selv bygger, men skal i bruge værktøj så som er alm. tommer nøgler eller til luft i det samme
vi høre hjemme i Nykøbing F.
MVH Ilse & Michael
-
Faktisk kan man komme langt på Corvetten med almindelige nøgler.
Biltemas topnøglesæt er faktisk langt bedre end navnet antyder, det har toppe fra 1/4'' til 1 1/4'' ( sådan ca. og det koster 349.- )
Desuden lidt ringgaffelnøgler især ½'' og 9/16'' men også De øvrige størrelser mellem 174'' og 1'' er nyttige.
C3
Biltemas topnøglesæt er faktisk langt bedre end navnet antyder, det har toppe fra 1/4'' til 1 1/4'' ( sådan ca. og det koster 349.- )
Desuden lidt ringgaffelnøgler især ½'' og 9/16'' men også De øvrige størrelser mellem 174'' og 1'' er nyttige.
C3
det meste almindelige værktøj jeg bruger er fra Biltema i Næstved, speciel værktøj og ting som bliver belastete voldsomt og tit så som aftrækkere køber jeg i USA
der er ikke noget mere demoraliserende end at kaste sig ove ren opgave hvor værktøjet giver op pga dårlig kvalitet.
det mest almindelige værktøj der er brug for specielt til gamle US biler er et topnøglesæt, ringgaffelsæt, umbraconøglesæt i tommemål. andet værktøj som skruetrækkere og skiftenøgler er jo ikke usa specifikt.
glem alt om at arbejde på bilen med milimeter værktøj, det er en frustrerende oplevelse.
der er ikke noget mere demoraliserende end at kaste sig ove ren opgave hvor værktøjet giver op pga dårlig kvalitet.
det mest almindelige værktøj der er brug for specielt til gamle US biler er et topnøglesæt, ringgaffelsæt, umbraconøglesæt i tommemål. andet værktøj som skruetrækkere og skiftenøgler er jo ikke usa specifikt.
glem alt om at arbejde på bilen med milimeter værktøj, det er en frustrerende oplevelse.
Jeg er heller ikke den store værktøjsekvilibrist (sikket dyrt ord), men her på siden var der for et halvt års tid siden en der fortalte, at Harald Nyborg havde topnøglesæt i tommer. Det var på tilbud til 299, men nu kan det fås til 399. Kvaliteten er OK, specielt når man tænker på prisen.
Corvette = Snap on
Brian
Det ultimative bedste køb jeg har gjort i værktøj er XDH serien fra Snap On tools, det er som lavet til at komme ind alle steder og så er det made in us, kan fås på ebay til rimelige penge/halv pris sammen med meget andet af det fede værktøj fra Snap On:
http://buy1.snapon.com/catalog/item.asp?P65=&tool=all&item_ID=4407&group_ID=610&store=snapon-store&dir=catalog
http://search.ebay.com/search/search.dll?from=R40&satitle=snap+on+tools&category0=
Jeg er sikker på du har gjort et godt køb der, har selv det sæt samt fast nøgler og lednøgler. Momentnøglen købte jeg hos Hr. Nyborg, den er rar at have da man er sikker på at få spændt det korrekt uden at overspænde noget. Kan anbefale at købe en værktøjskasse så man har tomme størrelserne separeret fra det vanlige mm størrelser.
mvh Jes
mvh Jes