Ny toppakning!

Alm. snak
(udmeldt) Anders

Ny toppakning!

Indlægaf (udmeldt) Anders » 30. mar 2007, 01:28

1 tur blev det til i år, så sad der et stort fint søm i dækket. Det blev hurtigt lappet og så skulle der rigtigt køres, men ak... Olie er fundet i kølervæsken og så kan man jo fornemme hvor den bærer hen. Ja der skal nok skiftes toppakning, men den kaster jeg mig ikke selv ud i! Er der nogen der kender nogen i Fr.Sund, Farum, Roskilde, Hillerød området der kan skifte den slags på en 454'er?

Nu er det her godt nok en streg i regningen i bogstaveligste forstand, da dette skulle have været året med den laveste dollarkurs og derfor et indkøb af 'originale' sidepipes. det er det ikke længere... Sur numse!

men som sagt, hvis I kende rnogen, der kan klare den til en fornuftig pris, så råb op!

Tak tak tak... og afsted ud og nyd dytterne :)

Anders

Allan#271

Re: Ny toppakning!

Indlægaf Allan#271 » 30. mar 2007, 10:58

Hej Anders ...........Manly i Ganløse kan klare det for dig www.manly.dk  21700700....Og hvis det kunne friste har jeg et par friske toppe med bedre flow liggende lige klar til at smide på

/Allan

david

Indlægaf david » 30. mar 2007, 21:33

Det var en meget hurtig diagnose er du sikker på at det er en toppakning? en bigblock springer ikke lige en toppakning medmindre der har været andre problemer?

Michael

Indlægaf Michael » 30. mar 2007, 23:24

Hej Anders - surt show, hvad det så end er... Da jeg købte min ´65 sidste år 'fulgte der en mekaniker med', som havde passer bilen for den forrige ejer. Han holder til i Birkerød, og er sjældent servicemindet. Ordnede således lidt startproblemer for mig sidste år hjemme hos mig selv i vedbæk!!!  Jeg har hans nummer på kontoret, og du er velkomme til at skrive til mig hvis du vil have det: mia@sparinvest.dk

Piet

Indlægaf Piet » 31. mar 2007, 01:25

Hvis du har automat gear kan det være oliekøleren som lækker olie i vandet.

tjek din motorolie for at se om der evt er vand i olien her. jeg er enig med David i at en toppakning sjældent ryger uden grund.

Tæring (manglende eller forkert kølervædske)

Overophedning (skævvredet metal)

For høj kompression  til pakningstypen.

revne i materialel (motorblok eller topstykke)

det er vigtigt at tjekke for  hvad årsagen var så du ikke står i samme situation kort efter fejlen er rettet, jeg skriver dette af erfaring, jeg havde  en lille bitte smule vand i motorolien på min motor, faktisk så lidt at jeg troedde det var en defekt i indsugningspakningen eller kondensvand fordi det kun kunne ses ved ventildækslerne og ingen andre steder, da motoren var adskidlt havde jeg ikke mødt noget mistænkeligt,  jeg købte dog et sæt vædsker til at finde revner med, og fandt ud af at motorbloken var revnet i løftegalleriet, havde jeg ike fundet fejlen havde det været forfra med den nye motor.

Tilbage til "Generelt forum"