Nyt udstødning på vej

Alm. snak
Lars #510

Nyt udstødning på vej

Indlægaf Lars #510 » 21. mar 2007, 01:01

Efter denne vinters arbejde på motoren i 87´ern, viste en hurtig flow beregning at jeg havde en teoretisk 'prop' ved den bagerst del af mit nuværende Borla ZR1 SS udstødning..Liiiiiige præcis så stor at jeg kunne overtale mig selv til at bestille et sprit nyt Magnaflow rustfrit udstødning 3' (-: Så må  vi bare håbe det lyder bare nogenlunde, kombineret med Lingefelter headers osv

Så med en vens hjælp i New York med forsendelsen, skulle det gerne være klar til Forårsmønstringen

Er der andre der er ved at færdiggøre de sidste projekter, inden foråret for alvor er her, så fortæl fortæl endelig!! 

Brugeravatar
Anders #258
Geografisk sted: Skælskør

Re: Nyt udstødning på vej

Indlægaf Anders #258 » 21. mar 2007, 20:59

Hej Lars

Ja, jeg kender godt ventetiden og spændingen, før alt er monteret og klar til at cruise i sommerlandet.

P.t. er Davids gamle L88´er ved at blive lagt i, sammen med komplet MSD-tænding/boks og hooker headers/sidepipe...- kan næsten ikke vente, til nummerpladerne kommer på i løbet af april..

Mvh. Anders

Piet

Indlægaf Piet » 22. mar 2007, 01:21

Tjoo min bil er ved at blive samlet, stort set alt er skiftet ud i den  igen, det var dog mindre heldigt at den nymalede bil stod på 4bukke  som besluttede at vælte med knuste skærme tilfølge!!

nok ikke nogen forårsmønstring til mig.

men ud over det så er jeg ved at bygge en ny 408 motor, alukøler, elektrisk vandpumpe, benzinpumpe og elblæsere, interiør er skiftet, der kommer originale sidepipecovers på med Stahl headers og pipes som lige har været en tur forbi jet hot coating, det meste af undervognen/motorrummet ratstamme osv  osv er blevet forchromet  selv cap stativet er blevet forchromet  der kommer også en sort stofkaleche på, jeg har købt nye stole som er blevet betrukket med læder i 2 farver og fået broderet corvette flaget ind i nakkestøtterne, bilen er som sagt omlakeret og jeg har ryddet helt op i motorrummet, monterer nyt tandstangsstyring der er 20' billet industries fælge på vej og alt glas bliver skiftet, der  kommer nye styrtbøjler på  med bue over hver sæderyg. osv osv har et sæt nye instrumenter liggende , men ved ikke helt om om jeg vil have dem i, syntes ikke hvid bund passer så godt til rødt interiør.

Sidst men ikke mindst  de gamle grimme Opel baglygter er blevet skæret ud og nye originale er sat i . så nu må du finde noget nyt at drille mig med Christian.

håber at kunne vise bilen frem inden efterårsmønstringen :)

iøvrigt bliver den nye motor forhåbentligt temmeligt nasty at høre på med Comp Cams nye Thumpr roller cam

Piet

Indlægaf Piet » 22. mar 2007, 20:21

Her er data på min nye knast

Valve Setting: Intake - Hyd, Exhaust - Hyd
RPM Operating Range: 2500 to 6200
Cam Grind Number: 299THR7
Duration Advertised: Intake - 299, Exhaust - 319
Duration @ .050'': Intake - 243, Exhaust - 257
Valve Lift: Intake - .531, Exhaust - .517
Lobe Sep. Angle: 107°

Tilbage til "Generelt forum"