alu motorblock
alu motorblock
Hej
Jeg går også med drømmen om at få en big block i c3 eren.Har kigget lidt på en aluminium motorblock.Er der en som ved,hvad den vejer kontra alm big block? har ikke kunne finde noget om vægten nogen steder,syntes at det kunne være spændende,hvis det var muligt at bygge en alu big block som ikke vejer mere end en alm smallblock.Hvis der skulle være nogen med erfaring i dette,vil jeg meget gerne høre om det.Har kigget hos brodix,men kunne ikke se noget ang vægten.
Stig
Re: alu motorblock

Man behøver ikke at købe en alublok for at nå ned i smallblock vægt, hvis man skifter til alu-indsug, vandpumpe og topstykker er man nogenlunde i samme vægtklasse som en alm jern-smallblock. Topstykkerne på en bigblock er tunge i jernudgaven så man skal ikke have dårlig ryg når man arbejder med dem :-). En alublock vejer omkring 50 kilo/halv vægt af støbejern lidt afhængig af design. Brodix laver gode alublokke der holder rigtig mange heste/vejer lidt mere, de har nok den mest moderne blok på markedet (jeg er nok farvet af at jeg har en selv), men GM laver også en forbedret reproduktion af den oprindelige Zl1 block, den er god til 700 heste. Mht. til vægt læste jeg forleden at en ZR1 motor vejer 1 kilo mere end en bigblock !
http://www.gilbertchevy.com/ChevyBareBlockStandardDeckBigBlockV8s/12370850.html