Det elektriske anlæg !
Det elektriske anlæg !
Har vi nogen i klubben (eller evt. udenfor) som har check på det elektriske system på C3'ere (1969)? Min vinduesvisker virker ikke, min blæser til kabinevarmen virker heller ikke. Det gør venstre forlygte (nær- og fjernlys) heller ikke. Endelig tror jeg, at jeg har en strømtyv et eller andet sted, for strømmen på batteriet forsvindet stille og roligt, hvis ikke jeg fjerner kablet fra en af polerne (suk) HJÆÆÆÆLP !!
Re: Det elektriske anlæg !

Det bedste råd jeg kan give dig er at købe et nyt ledningsnet til den del som ikke fungerer. Det er ikke så dyrt igen og der er ikke noget bedre end at montere nye kobber ( de gamle er nærmest af jern ) ledninger. Det hele er jo med multistik og nemt at gå til. Foran er ledningsnettet delt i 2,et til moteren og et til lygter mv, da jeg skiftede mit til lygterne fik de en helt anden farve ! Det med forlygterne kan meget vel være stel, der går nogle sorte stelforbindelse til rammen forskellige steder, men hvis der er lidt rust kan det knibe med forbindelsen. Blæsermoteren er enten kontakten eller stel/plus ude i motorrummet der ikke duer (garantere kontakten).Viskermotoren er jeg blank på, men måske en anden har noget erfaring her. Se mere om hvad du kan få af det eletriske på ( de sender til DK ).
http://lectriclimited.com/wire_harnesses.htm