Fredag aften måtte jeg lide den tort at springe kileremmen til '79erens smallblock under en heftig acceleration på E20. Det er trist at høre et smæld fra motorrummet og straks se ladelampen begynde at lyse et djævelsk rødt i kabinens beroligende mørke!
Hvad gør jeg nu? Kileremmen blev naturligvis tabt og kunne ikke findes igen, så jeg har en række spørgsmål:
Hvor lang en kilerem skal jeg bruge til min SB? Kileremmen trækker generator (monteret til venstre) og ventilatoren.
Hvor kan man købe den nødvendige kilerem?
Jeg kan se, at det er nødvendigt at afmontere kileremmen til servoen for at kunne montere den forliste kilerem. Er det en let operation eller noget, jeg bør hyre en mekaniker til?
På forhånd tak for hjælpen,
Vettelaw
Kilerem - uh, oh!
Re: Kilerem - uh, oh!
Det med længden er ikke det værste, tag et stykke snor og læg rundt om remskiverne, med en tommestok kan du så måle længden, de fleste steder hvor de har bildele kan du få kileremme i alle afskygninger, medmindre den skal være original:-), hvis du tager et par ekstra med så du ikke skal køre for mange gange. Det er meget nemt at skifte en kileremmen, så med lidt basis håndværktøj skulle det nemt kunne klares.