ToldSkats veje er uransaglige?.. :(
Da jeg var dernede i mandags så sagde de at det var den første Corvette de afgiftede og i den forbindelse kunne de ikke finde ud af en nypris i Danmark som grundlag for afgift beregningen ? Efter lidt forhandlinger frem og tilbage i forhold til den amerikanske nypris blev vi enige om en pris(kan desværre ikke huske den) og det var så den der dannede grundlag for afgiften på faktisk 36.135,- for at være helt nøjagtig. At de så afgifter din, som er et år ældre, til en højere pris samtidig med at din er en coupe og min er en Cabriolet, er mig uforståelig.
Dette er bare endnu et konkret bevis på at det system simpelthen ikke virker efter hensigten ? Nu håber jeg bare at det er din der er for dyr og ikke min der var for billig :)
Jeg fik oplyst at min vurdering er endelig og at jeg ikke skal indkaldes til vurderings syn samt at prisen ligeledes var endeligt fastslået.
Når biler bliver veteran og afgiften bestemmes ud fra nypris og kun den ene faktor, må alle efterfølgende afgiftskrav jo nødvendigvis blive ens for køretøjer der har kostet det samme fra ny?.
Problemet må så ligge i at de ikke er i stand til at fastslå en nøjagtig nypris, ikke engang i det samme Skatte Center ? Det er ganske enkelt amatøragtigt og helt i modstrid med deres egne vejledninger/bestemmelser. Dette burde kunne justeres med en advokats hjælp en gang for alle.
Lad os nu antage at, alle os der afgifter i år, samlet indsender en klage med henvisning til de tilsyneladende forskellige beløb der er krævet for det enkelte køretøj.
Dette er jo lige til Ekstrabladet!
Mvh
Karsten Horn
(Som faktisk har prøvekørt den pågældende bil)