Hej alle vettefolk, jeg har fået en rigtig dum julegave, min corvette har bukket stødstænger og tre eller fire ventiler er også ødelagt øv øv, og jeg skulle bare køre den til vinteropbevaring, startede bilen kørte ca 400 meter i nærmest tomgang, og arg for en lyd,slukkede bilen og nu har vi skilt den ad.
Nu er mit spørgsmål hvad skal jeg købe og hvor henne,bilen er en 427 og en mener det er en 454 skal nævne at nu hvor den er skilt ad vil jeg gerne give den lidt mere effekt nogen forslag ??
Hilsen Kuno
kedelig julegave
Re: kedelig julegave
Hej Kuno
Øv hvor surt, der er en grund til at den har bukket stødstænger og ventiler i første omgang er det vigtigste at finde ud af hvoffor og også om stempler har taget skade.
du kan ud fra motornumrene se om et er en 427 eller en 454.
der er masser af muligheder for at hive mere ud af din motor , strokerkit, topstykker,knast indsug osv, du skal bare vide tingene skal være afstemt til hinanden, det hjælper feks ikke meget at sætte en vild knast i men samtidig beholde dit indsug som så vil sætte en begrænsning, og i forbindelse med indsugningsmanifolden så kan du hurtigt løbe ind i problemer med højden i forhold til din standard motorhjelm.
Øv hvor surt, der er en grund til at den har bukket stødstænger og ventiler i første omgang er det vigtigste at finde ud af hvoffor og også om stempler har taget skade.
du kan ud fra motornumrene se om et er en 427 eller en 454.
der er masser af muligheder for at hive mere ud af din motor , strokerkit, topstykker,knast indsug osv, du skal bare vide tingene skal være afstemt til hinanden, det hjælper feks ikke meget at sætte en vild knast i men samtidig beholde dit indsug som så vil sætte en begrænsning, og i forbindelse med indsugningsmanifolden så kan du hurtigt løbe ind i problemer med højden i forhold til din standard motorhjelm.
-
Surt med de bukkede ventiler. Det kan mig bekendt kun forekomme ved at knastkæden kommer ud af takt eller hvis ventilerne hænger så meget i styrene at fjedrenes kraft ikke kan lukke dem. Hvis ventilerne ikke lukker kan stødstængerne 'falde ud' og blive mast imod noget andet.
Har du fundet årsagen? Havde den holdt stille længe?
C3
Har du fundet årsagen? Havde den holdt stille længe?
C3
øv Kuno det var surt :-(..., hvis du skriver støbe nr. fra blokken her på forumet . Er jeg sikker på at David kan fortælle dig hvilken blok du har i vetten
Allan #271
Allan #271