Fugning af motor
Fugning af motor
Kan man bruge grå fugemasse til at tætne en pakning, hvis man ikke 'gider' skifte denne????
Re: Fugning af motor
Jeg har med held tidligere tætnet lettere utætte motor eller gearkasse pakninger med flydende pakning. Det er ulig meget nemmere end at skille det hele ad Tjek blot om den flydende pakning kan tåle temperaturen.
Hvis pakningen er meget utæt er der ingen vej uden om, så skal du hen og skrue !
Hvis pakningen er meget utæt er der ingen vej uden om, så skal du hen og skrue !
-
Pakningsmetoder er omgærdet af
myter og holdninger. F.eks. anbefaler mange ligefrem at undlade den gummipaknig der ligger imellem manifold og blok fortil og bagtil - selvom man står med en ny i hånden. I stedet anbefales alene brug af silicone. Et ordentligt lag skal der til.
Jeg satte dog selv gummipakning i samt silicone og det holdt udmærket.
Til bundkar tror jeg at de fleste bruger pakning SAMT silicone. Men ren silicone ( eller lignende ) er sikkert også udmærket.
En del moderne motorer er samlet næsten helt uden pakninger - kun med diverse flydende midler - eller endda ingenting.
C3
myter og holdninger. F.eks. anbefaler mange ligefrem at undlade den gummipaknig der ligger imellem manifold og blok fortil og bagtil - selvom man står med en ny i hånden. I stedet anbefales alene brug af silicone. Et ordentligt lag skal der til.
Jeg satte dog selv gummipakning i samt silicone og det holdt udmærket.
Til bundkar tror jeg at de fleste bruger pakning SAMT silicone. Men ren silicone ( eller lignende ) er sikkert også udmærket.
En del moderne motorer er samlet næsten helt uden pakninger - kun med diverse flydende midler - eller endda ingenting.
C3
Var det ikke nemmere at spørge David direkte ????