krængningsstabilisator

Alm. snak
ms454-824

krængningsstabilisator

Indlægaf ms454-824 » 29. aug 2006, 03:40

hej alle vette fans

I min haynes manual er der et stykke der omtaler demontering/montering af bagerste krængningsstabilisator. Min 71 big block har ingen, og det ser heller ikke ud som om der nogensinde har været en, er det normalt??

Jeg mangler et par bagerste svingarme, mine er rustet væk, så hvis der er nogen, der har et par liggende, må i meget gerne ringe til mig på 40648160

mvh Martin

Gæst

Re: krængningsstabilisator

Indlægaf Gæst » 29. aug 2006, 09:23

Den er ikke monteret på alle modeller. Om det er nødvendig på dit køretøj, er en vurderingssag. Stumper til montering og en stabilisator kan fåes ved f.eks Ecklers.

david

Re: krængningsstabilisator

Indlægaf david » 31. aug 2006, 01:44

Alle bigblocks er født med den bagerste kræningsstabilisator, det var også en del af F41 eller FE7 optionen. Enten er det ikke en original bigblock bil (check omdrejningstælleren/caps på kryds i bagtøjet) eller også er den blevet afmonteret i forbindelse med en reperation og aldrig monteret igen. Der er stor forskel på at køre med og uden den bagerste krængingstabilisator og selvom diameteren er lille på den originale kræningsstabilisator har den en stor indvirkning på køreegenskaberne, en bigblock corvette uden synes jeg er lumsk i kurverne. Min 68 427/400 kom uden ( den var blevet afmonteret), mendens min 69 350/350 havde en siddende, sandsynligvis eftermonteret, men da bremsekalibrene var afmonterede svært at afgøre om det er en original med F41/FE7.

Tilbage til "Generelt forum"