Hej Venner!
Min Vette kører lidt underligt for tiden. Den går vil helst kun gå på 7 Cylindre i tomgang, og når man kører konstant hastighed. Ved acceleration går den perfekt, går rent og trækker rigtig flot. Min mistanke går på nåleventil, svømmer eller en dysse. Kan man renovere sin Rochester karburator så den bliver så god som ny igen? Og hvem kan eventuelt gøre det?
Hvor varme bliver jeres Vetter, når i kører hurtigt på motorvej? Min kommer op på omkring 190-200F når det går stærkt. Ved almindelig landevej bliver den omkring 180F. Er det OK?
På forhånd tak for svarene!
MVH. Claes
Rochester mm.
Re: Rochester mm.
Man kan godt renovere en Rochester, der findes diverse kits med vejledning mv, men prøv evt. en anden karburator så er det hurtigt at se om det er her problemet ligger.
Under arbejdet med at lave bladet fandt jeg en artikel skrevet af GM ingenørerer om motortemperatur. En for lav motortemperatur giver : dårligere benzinøkonomi, mere uren motorolie, øget slamdannelse i motorblokken, større rustdannelse i motoren og større slid på cylindervæggen, stempler og stempelringe.
Fra fabrikken begynder termostaten at åbne ved 177-183 og står helt åben ved 212 fahrenheit, med et 15 lb dæksel koger den først ved 250. Så dine tal tyder på et kølesystem som er i topform, hvis der er mange småture/koldstarter er der ikke noget forgjort i at skifte termostaten til en som åbner lidt senere så motoren med lidt held når at blive gennemvarm inden den stoppes igen.
Under arbejdet med at lave bladet fandt jeg en artikel skrevet af GM ingenørerer om motortemperatur. En for lav motortemperatur giver : dårligere benzinøkonomi, mere uren motorolie, øget slamdannelse i motorblokken, større rustdannelse i motoren og større slid på cylindervæggen, stempler og stempelringe.
Fra fabrikken begynder termostaten at åbne ved 177-183 og står helt åben ved 212 fahrenheit, med et 15 lb dæksel koger den først ved 250. Så dine tal tyder på et kølesystem som er i topform, hvis der er mange småture/koldstarter er der ikke noget forgjort i at skifte termostaten til en som åbner lidt senere så motoren med lidt held når at blive gennemvarm inden den stoppes igen.
Re: Rochester mm.
Jnden du begynder på en hel masse, tager du lige og sprayer w 40 langs indsugnings manifolden i begge sider, med motoren gående i tomgang, det lyder for mig som en defekt indsugningspakning, går den så på alle 8 er det manifold pakningen.
Tommy 358
Tommy 358