Ja så skete det der ikke måtte ske.
Jag kunne ikke starte min corvette den har ellers altid adlydt. Da jeg ikke har meget forstand på motor / mekanik bilen holdte i Smedelundsgade ved siden af fætter BR og var hel DØD.
Jag måtte ringe efter min svoger han kom og gav den strøn nen intet hjalp han gav starteden et par slag med en hammre så kom der liv i vetten.
Jag spørg om der skal en ny starter på eller kan nan rep. den gamle.
Mvh
Michael Bruun
Kunne ikke starte
-
Re: Kunne ikke starte
Hvis det er den gamle originale 8 kg tunge starter kan en moderne ministarter - der vejer og fylder under det halve klart anbefales. De koster kun fra $150 - det kan man nok ikke reparere den gamle for. Ministarteren har også den fordel at den p.g.a. den lille størrelse ligger betydeligt længere fra udstødningsmanifolden - og dermed ikke bliver nær så varm.
C3
C3
-
Re: Kunne ikke starte
Det lyder som 'færge-syndromet', d.v.s. at starter-solenoiden hænger. Det sker oftest ved varm motor. Solenoiden sidder oven på statermotoren ganske tæt på udstødningen og hvis den ikke er ordentligt vedligeholdt, kan mange års skidt og høj temperatur få den til at 'hænge'. Det er ikke særligt besværligt at skille disse dele ad og rense dem. Jeg gav cylinderen i min solenoidekontakt et tyndt lag fedt og har ikke haf problemer med starte siden.
NB: jeg har headers der løber lige ved siden af startermotoren, så den bliver ganske varm!
Vettehilsen
Claus
NB: jeg har headers der løber lige ved siden af startermotoren, så den bliver ganske varm!
Vettehilsen
Claus