Hvem kan hjælpe.
Er netop begyndt på klargøring af min C3 targa fra 1971.
Har fået renoveret køler, efterfølgende naturligvis fyldt vand på systemet, er der noget sted der skal luftes ud ? eller klarer systemet det selv ? har hørt noget om at toppakningen kan stå af , hvis der er luft i systemet.
Er der nogen der kan forklare eller evt. vise hvordan vaccemrøret skal se ud til aut. gearkassen, det skal siges det virker, men jeg synes det, der er monteret ligner noget der har fået ' tarmslyng', der er både rør og slanger.
Bilen er mont med headers, men der manglede dækslet til gearkassen, der hvor svinghjul og startkrans sidder, glad var jeg da jeg havde fået mit nye dæksel, men det er umuligt at få på plads, med mindre t mindst den ene headers bliver demonteret, men kan dækslet i det hele taget sidde der ? det er ikke umiddelbart til at se, hvad siger ' headersfolket' ?
Et sidste spørgsmål ( altså for denne gang) bilen er monteret med fiberfjeder bag, det jeg skal skifte er de gummibøsninger der sidder ude for enden af fjederen med en lang bolt, det er det hele jeg ønsker at skifte både foroven og forneden, har forsøgt at finde dem på nettet, men dem eg finder virker meget tyndere end dem der rent faktisk sidder på bilen, rent fagligt ved jeg ikke hvad de hedder, håber det kan genkendes.
Mvh Jørn
Et par tekniske spørgsmål
-
Re: Et par tekniske spørgsmål

Er det ikke de her:
http://www.ecklers.com/product.asp?pf%5Fid=38305&dept%5Fid=1821
Jeg har dæksel + headers - ingen problem. Udluftning af køleren på sb plejer at gå af sig selv. Kør den varm i tomgang uden kølerdæksel på.
C3