Styring C3

Alm. snak
Gæst

Styring C3

Indlægaf Gæst » 24. mar 2006, 16:08

Er der nogle som har erfaring med at skifte til tandstang?Er det meget bedre end det gamle snekkestyring?

m.v.h  Stig

Piet

Re: Styring C3

Indlægaf Piet » 24. mar 2006, 16:56

min personlige mening om bolt on tandstangssystemer til c3 er at de ikek er helt færdigudviklet endu, jeg kørere selv med gammeldaws  snekkestyring og servostyring og det fungerer fint, jeg har ingen problemer med at bilen sejler (kun hvis jeg jokker pedalen i bund så er dyret ikke til at holde i ro  :) )

david

Indlægaf david » 25. mar 2006, 09:00

Et standard styretøj som er tip top er ikke dårligt og det var da også et af de få steder som ikke blev ændret da Corvetten blev brugt til banerace. Men et tandstang er ikke at kimse af, de oprindelige kits fra Steeriods er blevet ændret en del så de passer bedre. Hvis man står foran en totalrenovering af styretøjet incl. nyt styrhus er det en overvejelse værd, jeg mener at et Steeriods med servopumpe indkoblet styrer mere præcists og bedre end den originale snekkesystem, der er f.eks. ikke noget bumpsteer, altså det fænomen af Corvetten styrer når den fjedrer, hertil kommer fordelene med lavere vægt, bedre plads til headers, mindre vedligeholdelse og så er der jo altid 'wau-faktoren' :-)

(udmeldt) C3

Indlægaf (udmeldt) C3 » 25. mar 2006, 14:36

Som du kan se på billedet i tråden nedenfor har jeg tandstang. Jeg syntes at den styrer bedre end med snekke. Men i forhold til en nyrenoveret snekke uden nævneværdigt slør er forskellen nok ikke stor. Du sparer også en del vægt med tandstang.

C3

Tilbage til "Generelt forum"