Summit forsendelse...

Alm. snak
sørensen

Summit forsendelse...

Indlægaf sørensen » 23. feb 2006, 18:02

Nu har jeg to gange lige efter hinanden fået varer fra Summit. De har tilsyneladene en fin ide, som måske ikke burde offenliggøres, men alligevel!

På deres faktura er ikke nævnt noget om porto, selvom det er sendt med luftfragt, - men selvfølgelig hæver de på min konto dette beløb. Det betyder at man ikke betaler told og moms af fragten, som f. eks. hos Ecklers. Idag fik jeg en pakke vare til 47 $ som jeg ikke skulle betale en klink for at få, kun en underskrift. Hvis portoen var lagt til blev det langt, langt over det toldfrie beløb. HURRA FOR DEM.

Bankmand

Re: Summit forsendelse...

Indlægaf Bankmand » 23. feb 2006, 18:42

Meget normalt ved Summit ;-)

Men hvad er den toldfrie grænse i grunden??

david

Indlægaf david » 23. feb 2006, 19:00

Den afgiftsfri grænse er 10 dollars, hvis fragten er forudbetalt fra US (prepaid) betaler man ikke told og moms af dette.

Piet

Indlægaf Piet » 23. feb 2006, 20:14

hvis der ikke er angivet fragt  så får du lov til at betale moms af en fragtpris som toldvæsnet fastsætter.

Gæst

Indlægaf Gæst » 23. feb 2006, 20:59

Jeg har lige modtaget en mindre pakke fra Ecklers med div. manualer, T-shirts, og andet kram. Jeg har måske været heldig, for postbuddet forlangte kun en underskrift, så kørte han.... De trak mig $ 34 for portoen ved Ecklers.

Tilbage til "Generelt forum"