Afgift med sidepipes på en 68
-
Afgift med sidepipes på en 68
Er der nogen der ved om det kr/øre mæssigt kan svare sig, at investere i et mere 'originalt' udstødningssystem i forb. indreg. af en 68 vette???? Som jeg forstår det, så skal bilen fremstå orginal ved fastsættelse af reg. afgiften. Som bekendt, så var sidepipes jo ikke en option for årg. 68. De sidepipes der sidder på på vetten er fra en årg. 69. Mit dilemma er om jeg bare fra begyndelsen skal investere x antal kroner, for ikke at blive ramt af en urimelig høj reg. afgift i forb. med indreg. Mvh. Mickey
Re: Afgift med sidepipes på en 68
Det tror jeg ikek du skal bekymre dig om, på de billder under din profil ser din bil meget original ud, det skulle undre mig gevaldigt om de lige kender til options for 68 årgangen, desuden er det jo originalt tilbehør som sagtens kunne være købt og monteret i 69.
jeg tror folk generelt er lidt for skræmte af teksten som siger originalt, hvis kun helt originale biler kunne indregistreres som veterankøretøjer så ville vi ikke have mange corvetter herhjemme, man skal nok mere forstå det som original fremtoning, dvs at de nok vil kigge en gang ekstra på ombygniger af selve formerne samt store vilde fælge osv.
Jeg har hørt om en som havde problemer med sine topdæksler som var uoriginale, hvilket i den grad må siges at være en over emsy fjols af en vuderingsmand, og jeg er helt sikker på at han aldrig ville få medhold hvis sagen fik lov at gå videre.
jeg tror folk generelt er lidt for skræmte af teksten som siger originalt, hvis kun helt originale biler kunne indregistreres som veterankøretøjer så ville vi ikke have mange corvetter herhjemme, man skal nok mere forstå det som original fremtoning, dvs at de nok vil kigge en gang ekstra på ombygniger af selve formerne samt store vilde fælge osv.
Jeg har hørt om en som havde problemer med sine topdæksler som var uoriginale, hvilket i den grad må siges at være en over emsy fjols af en vuderingsmand, og jeg er helt sikker på at han aldrig ville få medhold hvis sagen fik lov at gå videre.
-
Re: Afgift med sidepipes på en 68
Mange tak for dit svar. Jeg prøver det sgu........ Nu tømmer jeg Bugsen for grydesvampe. Går det heeeelt gallt med vuderingsmanden, så må jeg jo finde på en plan B.