Turbo 400 gearkasse

Alm. snak
JJ
Indlæg: 0
Tilmeldt: 15. nov 2002, 22:50

Turbo 400 gearkasse

Indlægaf JJ » 31. maj 2003, 12:49

Ja, det passer jo perfekt af jeg skal have problemer med gearkassen så tæt på sommertræffet, men her er hvad der skete :

Har lige samlet bilen, køre et lille stykke og skal overhale en anden bil, trykker lidt på speederen og gearkassen går et gear ned som den skal, men efter dette kan den ikke skifte mere selv, den bliver i første gear når den står i drive.

Nu har jeg haft problemer med at gearkassen har dryppet temmeligt meget og jeg havde ikke opdaget at den faktisk havde tabt meget olie, så nu er mit spørgsmål om der er brændt noget af fordi den ikke har haft olie, eller det kan være andre ting der gør at den ikke kan skifte selv ?

Har kikket lidt på corvetteforum og nogen snakker om at det måske den være en vacuumslange der er utæt. Der kan der måske være noget om eftersom bilen også er begyndt at ose en del efter dette er sket. Ifølge Haynes bogen kan dette også skyldes et vacuumproblem.

Er der nogen der kan hjælpe ?

JJ
Indlæg: 0
Tilmeldt: 15. nov 2002, 22:50

Re: Turbo 400 gearkasse

Indlægaf JJ » 1. jun 2003, 13:15

hmm, tror jeg har fundet svaret håber jeg :

citat :

This week's techbit is: Transmission vacuum modulator, V12
cars with the TH400 transmission

The vacuum modulator sits on the side of the transmission, and
connects to a vacuum line that runs up to the engine. The
vacuum signal tells the transmission about engine load, so the
transmission can shift at the appropriate time. There is a
rubber diaphram inside the modulator, and over time the
diaphram gets weak and eventually can break. Once broken,
you'll get clouds of white smoke out through the exhaust,
particularly at high speeds. Transmissions with this problem
will not shift correctly. Fortunately, they are easy to
replace!



Tilbage til "Generelt forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Bing [Bot] og 4 gæster