kunne godt bruge et råd om svinghjul og kobling, jeg har et alm svinghjul, men kan min gamle 327'er holde til et der er lettere?
Hvad vejer pounds, stones og lbs ? i kilo
Boe
kobling/svinghjul
-
- Indlæg: 0
- Tilmeldt: 25. aug 2005, 21:02
Re: kobling/svinghjul
Hej boe.
Send mig en e-mail, så sender jeg en beregner retur til dig.
Der er forskelinge onregningstabeller. Hvis der er andre der mener at kunne bruge en sådan, er i velkommen med en mail. Husk lige at skrive at i skal ha en omregningstabel i gruppen emne.
Min e-mail er nbay@jyllingesyd.dk
Niels
Send mig en e-mail, så sender jeg en beregner retur til dig.
Der er forskelinge onregningstabeller. Hvis der er andre der mener at kunne bruge en sådan, er i velkommen med en mail. Husk lige at skrive at i skal ha en omregningstabel i gruppen emne.
Min e-mail er nbay@jyllingesyd.dk
Niels
Re: kobling/svinghjul
Her kan downloades en omregner, gå ind i downloads sektionen.http://www.corvetteworld.dk/
Der er ikke noget til hinder for at du kan montere et lettere svinghjul, hvadenten det er aluminium eller stål, fordelene ved et lettere svinghjul er primært at du får mindre roterende masse, jeg læste engang at man 1kg fjernet fra svinghjulet skulle være det samme som at fjerne 7kg fra bilens vægt, desuden bliver din motor en smule mere kvik til at komme op og ned i omdrejninger, desuden skulle benzinøkonomien blive en anelse bedre ved bykørsel men til gengæld dårligere ved motrvejs/langturs kørsel, en anden ting er at man kan komme ud for at motoren går lidt mere ujævnt i tmogang og den bliver lidt sværere at sætte igang med, alt sammen pga den manglende enerti fra det tungere svinghjul, jeg kørere selv med aluminiums svinghjul og vil ikke skifte tilbage, men jeg tror det er en smagssag.
Der er ikke noget til hinder for at du kan montere et lettere svinghjul, hvadenten det er aluminium eller stål, fordelene ved et lettere svinghjul er primært at du får mindre roterende masse, jeg læste engang at man 1kg fjernet fra svinghjulet skulle være det samme som at fjerne 7kg fra bilens vægt, desuden bliver din motor en smule mere kvik til at komme op og ned i omdrejninger, desuden skulle benzinøkonomien blive en anelse bedre ved bykørsel men til gengæld dårligere ved motrvejs/langturs kørsel, en anden ting er at man kan komme ud for at motoren går lidt mere ujævnt i tmogang og den bliver lidt sværere at sætte igang med, alt sammen pga den manglende enerti fra det tungere svinghjul, jeg kørere selv med aluminiums svinghjul og vil ikke skifte tilbage, men jeg tror det er en smagssag.
Re: kobling/svinghjul
Man skal være opmærksom på om det er en eksternt eller internt afbalanceret motor man har med at gøre . Min BB er afbalanceret efter mit alm svinghjul .
Re: kobling/svinghjul
Thanks for hjælpen
Nu vil jeg prøve at finde et lettere svinghjul
Boe
Nu vil jeg prøve at finde et lettere svinghjul
Boe
Re: kobling/svinghjul
Hvor skal jeg lede efter et komplet letvægtssæt? svinghjul/plade/nav/leje.
Det behøver ikke at være belagt med diamanter og bladguld.
Boe
Det behøver ikke at være belagt med diamanter og bladguld.
Boe
Hvem er online
Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster