Har klaget over afgift på min Corvette 68 327. Har modtaget brev fra Told hvor de skriver Corvette 5,7. Det passer da ikke helt vel ? Er det ikk en 350 der har 5,7 l. Den er da lidt mindre på en 327. Kan bare ikke selv lige regne det ud. he he. Men har det overhovedet indflydelse på afgiften....
Hilsen Lene
motor st. på 327
Re: motor st. på 327
327 cirka 5.4 liter var motorstørrelsen for smallblocks i 1968, en 350 er 5.7 liter.
det har ingen indflydelse på afgiften, i 68 var sb motoren på 327 cui først i 69 kom 350cui til corvetten.
Motorstørrelse har ingen eller kun ringe effekt på afgiftens størrelse. Det som virkelig tæller er originalitet, ellers opnår man ikke veteran status.
Se evt. på told & skats hjemmeside, der ligger en 25-30 stk 68'ere, som for langt hovedparten, har en afgift på ca 30.000 kr, uanset motorstørrelse.
Jeg har selv vundet en ankesag vedr. afgift på en 68'er, som var værdisat til ca 36.000 kr. Men jeg endte med at få ca 6500 kr tilbage. Jeg kan sende dig kopi af papirene, hvis du ønsker.
Se evt. på told & skats hjemmeside, der ligger en 25-30 stk 68'ere, som for langt hovedparten, har en afgift på ca 30.000 kr, uanset motorstørrelse.
Jeg har selv vundet en ankesag vedr. afgift på en 68'er, som var værdisat til ca 36.000 kr. Men jeg endte med at få ca 6500 kr tilbage. Jeg kan sende dig kopi af papirene, hvis du ønsker.
Tak for svar. Jeg venter spændt og ser hvad der sker. Til dig Smipe, skulle jeg få brug for dine papir håber jeg, at jeg må vende tilbage.
Lene
Lene
er der samme afgift på sb og bb eller er der forskel
mvh kurt t h
mvh kurt t h