Hej alle! Ja; så er sæsonen for splitte sit ynglingslegetøj af begyndt, og jeg er ingen undtagelse. Jeg har to spørgsmål i denne omgang:
1. De nye regler omkring syn hvert 8. år i stedet for hvert 2. år; gældende for veteranbiler, betyder det også at man kan beholde den originale lygteføring, og farve?
2. Hvilken er den bedste bagfjeder man kan vælge til sin -71 BB...? Selv om jeg gerne vil holde vognen forholdsvis original, så vil jeg da også gerne pille lidt kilo ud af dyret, altså kulfiber er OK. Jeg har kun planer om street-kørsel, og kun i et tempo der nok til at køre fra Christian 384.
Med Vettehilsen
Sir Thomas
Bagfjeder
-
Re: Bagfjeder
Hej Thomas
Med hensyn til lygteføring, så kan du beholde dine forlygter, du behøver ikke asymetriske lygter i forhold til de seneste lempelser på området, det samme gælder sidemarkering. De bagerste sidemarkeringslygter må gerne være røde. Blinklys skal dog være orange hele vejen rundt inkl. sideblink !! men det matcher jo også farven på din bil ;-)
Med hensyn af valg af bagfjeder, så er der sikker mange andre der har en mening. Jeg tatle engang med David, der anbefalede den model der er monteret i bagvangen fremfor den der er monteret på 'klumpen'. Den kan justeres i højde og tryk efter behag og koster kun ca. en ½ gang mere end de andre...... det er mit valg, jeg skal selv skifte her i vinter.
Med hensyn til tempoet, så må vi se.... Nyt bagtøj med lavere gearing, og lidt finjustering for mit vedkommende (i denne vinter i det mindste :-))))
See You on the road !
Med hensyn til lygteføring, så kan du beholde dine forlygter, du behøver ikke asymetriske lygter i forhold til de seneste lempelser på området, det samme gælder sidemarkering. De bagerste sidemarkeringslygter må gerne være røde. Blinklys skal dog være orange hele vejen rundt inkl. sideblink !! men det matcher jo også farven på din bil ;-)
Med hensyn af valg af bagfjeder, så er der sikker mange andre der har en mening. Jeg tatle engang med David, der anbefalede den model der er monteret i bagvangen fremfor den der er monteret på 'klumpen'. Den kan justeres i højde og tryk efter behag og koster kun ca. en ½ gang mere end de andre...... det er mit valg, jeg skal selv skifte her i vinter.
Med hensyn til tempoet, så må vi se.... Nyt bagtøj med lavere gearing, og lidt finjustering for mit vedkommende (i denne vinter i det mindste :-))))
See You on the road !
Re: Bagfjeder

Efter at have prøvet med forskellige fiberfjedre som alle gjorde den enten for blød eller for høj kører jeg nu med dual mount fjederen fra vette brakes and products, den har den fordel at den kan justeres både i højden og i hårdhed. Det ultimative setup er et coiloverkit bagtil med five-link, det kræver dog noget svejsearbejde på rammen og er ikke bolt on, five-linket fra Guldstrand er derimod bolt-on, det blev oprindeligt udviklet til C4 prototyperne.
http://www.ecklers.com/product.asp?pf%5Fid=A7138&dept%5Fid=1825&mscssid=WXEK46KSRWM38LGPVNVFJWUD8JFWDVH7