Converter

Alm. snak
sørensen

Converter

Indlægaf sørensen » 18. jun 2005, 09:28

Man kan få forskellige convertere til autogear. Hvilke betydning har de forskellige 'Stall Speed', - der kan fåes  2000 - 2500 - 3000 - 3500.

Har det noget at gøre med det tidspunkt/ omdr.  hvor motor og gear bliver koblet sammen, eller hvad?. Til alm. gadekørsel, hvilke er da bedst.

Christian #384

Re: Converter

Indlægaf Christian #384 » 18. jun 2005, 12:49

Jeg skal med det samme sige at jeg ikke er en ekspert på området. Når det er sagt, så mener jeg at jo højere oppe i registret din effekt ligger, jo højere stallspeed skal converteren have. Omvendt, hvis du kører med en mild standardmotor skal du have en converter med lavt stallspeed.

Jeg kører selv med en 2400 rpm stallspeed fra B&M til en 268 graders knast. Med den virker det som om jeg godt kunne have valgt en med lidt højere stallspeed = motoren skal have flere omdrejninger for at komme til sin ret, jeg korrigerer med at skifte manuelt med gearkassen, men afsættet fra stillestående lider lidt under det.

Når du kører med højere stallspeed, virker det som om der er lidt 'elastik-følelse' når man kører da gearkassen først tager ved når motoren kommer op i omdrejninger.

Tilbage til "Generelt forum"