Det var et rigtigt godt initiativ og vi endte med at være 7 biler, heriblandet den 'anden' gule C6'er (ikke Flemming). Vi havde en rigtig hyggelig dag med morgenmad hos Christian og tid til masser af Corvette snak ind i mellem, at vi gjorde børnene (og deres forældre glade) med at køre i Corvette. Vejret var også med os, og så skulle uheldet alligevel være ude for mig.
Da vi cruisede på Frederiksberg Alle kom der pludselig alvorlige klonklyde fra motoren. Lynhurtigt ind til siden, turde ikke køre hjem, ringe efter Jack (min hotrod ven, god bless him!) og blive trukket hjem. PINLIGT!!
2 rocker arm studs knækket i en professionelt bygget Lingenfelter motor der kun har kørt ca. 500 km. Hvordan helvede kan det ske? I want explanations!
Heldigvis er hverken dyrt eller svært at reparere, men hvis skaden var sket ved 6000 omdrejninger, mens bilen kørte på Holeby, havde sagen været en ganske anden.
DET MÅ BARE IKKE SKE IGEN. Alle gode råd modtages med tak.
Rigshospitalet: Godt initiativ, hyggelig dag og så fanden ta" uheldet!
Re: Rigshospitalet: Godt initiativ, hyggelig dag og så fanden ta' uheldet!
Det plejer at være fordi man har givet den for mange omdrejninger at boltene knækker, Brian har lige lavet samme nummer da han gav den næsten 10000 rpm, det kan det ikke holde til. Problemet er at det er vilde kræfter som huserer her med stramme fjedre og højt løft på rulleknasten. Hvis du vil være fri for dette i fremtiden skal du investere i et T&D Machinery shaft mounted roller rocker set. Lidt billigere er det at montere stud girdle, et system hvor flere vippearme er spændt sammen for at forhindre det flex i boltene som får dem til at knække til sidst. Hvis du ikke har kørt over det tilladte omdrejningstal fra Lingenfelter tyder noget på at geometrien ikke er rigtig i vippetøjet, men det kan næsten ikke passe når det er Lingenfelter som står bag. Der sidder et system fra T&D machinery på den motor jeg får i næste uge så kan jeg evt. tage et billede så du kan se hvordan det ser ud, mener at der er samme system som de bruger på Nascar bilerne.
Husk at checke om der er sket skader på knast og løftere nøje, rulleløftere er ikke vilde med at køre uden tryk på fordi de så får en slag hver gang knasten passerer, på nogle motorerer er der monteret revkit mellem topstykker og løftergalleri så dette undgås.
Billedet viser Kenneths 489 fra Furious Racing, den kom med stud girdle på.
Husk at checke om der er sket skader på knast og løftere nøje, rulleløftere er ikke vilde med at køre uden tryk på fordi de så får en slag hver gang knasten passerer, på nogle motorerer er der monteret revkit mellem topstykker og løftergalleri så dette undgås.
Billedet viser Kenneths 489 fra Furious Racing, den kom med stud girdle på.