Motorproblemer T&L Engines

Alm. snak
david

Hejsa Tør man spørge om der

Indlægaf david » 11. aug 2009, 20:13

Hejsa

Tør man spørge om der er kommet en løsning på problemerne med de T & L motorer, anerkender det danske firma gængse regler om garanti/Købelov etc.?

Mvh
Karsten Horn

Problemet er vel nok at man som kunde ikke vil ødelægge en evt. chance for at få pengene igen ved at skrive noget negativt på nettet, her er iøvrigt en tråd på corvetteforum som handler lidt om det samme: http://forums.corvetteforum.com/c3-tech-performance/2384976-t-and-l-383-dyno.html

Allan#271

For pokker hvor bliver kortne

Indlægaf Allan#271 » 11. aug 2009, 22:55

For pokker hvor bliver kortne holdt tæt ind til kroppen .... :grouphug:

Hej her i klubben , er der nogle der ved hvor jeg kan købe en motor fra T&L Engines her i DK , af en dansk importør / firma ?

merc

Hej Kurt har vi samme

Indlægaf merc » 12. aug 2009, 08:21

Hej Kurt
har vi samme motor ? fra T & L. jeg kan heller ikke kører 95 blyfri (tændingsbanken tikker og banker)
jeg er pt. i kontakt med first mile ang. motor bøvl, den er målt til minder end det den er beskrevet til

Ilse & Michael

Allan du skal bare læse hele tråden :respekt:

Her er et link hvis du også skal have en .....

http://www.firstmile.dk/group.asp?group=228

Brian

John #817

Hej, Da jeg i tidernes morgen

Indlægaf John #817 » 12. aug 2009, 16:27

Hej,

Da jeg i tidernes morgen købte min Corvette, var jeg ikke i tvivl om at jeg skulle være medlem af CCD.
Jeg vidste at jeg ikke havde den erfaring til at kunne lave mit projekt selv. Derfor var det naturligt for mig at melde mig ind, så jeg kunne få teknisk/praktisk hjælp fra andre CCD medlemmer.
Når jeg så samtidig kunne læse i CCD vedtægter, at et af formålene med CCD, var at jeg kunne få den hjælp jeg behøvede, hvis jeg manglede den.

Derfor undrer det mig, at jeg kan købe en ?defekt/dårlig? motor her i DK i 2009, når flere fra klubben åbenbart ved, at vi har en eller flere motor-sælgere/motor-byggere.

Så mener jeg ikke at klubben/klubbens medlemmer overholder § 2 i CCD vedtægter.

Det undrer mig, at man hellere vil holde tæt for (åbenbart) at beskytte nogle forhandlere/personer. End at hjælpe andre medlemmer til at få det optimale til den optimale pris man kan få, på det givende tidspunkt.

Jeg skal ikke til at købe motor lige, hvis jeg skulle, viste jeg ikke hvor jeg skulle købe, eller hvor jeg ikke skulle købe. Det kan da ikke passe, med den viden der er i klubben lige nu.

Denne besked er IKKE skrevet som et surt opstød, men som en påmindelse om, at vi er til for klubben og vores fælles interesse Corvette. Ikke for at beskytte motor-sælgere/motor-byggere.

§ 2 i CCD?s vedtægter:

§ 2 Foreningens formål
Stk. 1 Foreningen er en interesseklub for bilmærket Chevrolet Corvette.
Stk. 2 Foreningens formål er at skabe et bredt samarbejde mellem danske Corvette ejere.
Stk. 3 Foreningen skal fremme udbredelsen og kendskabet til Chevrolet Corvette.
Stk. 4 Foreningen skal arbejde for at skabe gode forhold for danske Corvette ejere.

merc

Hej John. Tingene er måske ikke

Indlægaf merc » 12. aug 2009, 18:23

Hej John.
Tingene er måske ikke helt sorte og hvide, for hvis man bare skriver løs på nettet og rakker folk eller et firma ned, pga mindre ting, vil det jo ikke være særligt smart,

men principielt har du ret.

Brian

Nillerdrengen. #531

Jeg spørger. Hvor er de

Indlægaf Nillerdrengen. #531 » 12. aug 2009, 18:31

Jeg spørger.

Hvor er de motorer der er omtalt i denne tråd købt. Hvem / hvilket firma har leveret / solgt dem. ??????????
Det synes jeg kunne være relevant, så andre potientelle motorkøbere undgår de samme sure problemer.

Niels

(udmeldt) C3

Hej, Da jeg i tidernes morgen

Indlægaf (udmeldt) C3 » 12. aug 2009, 18:33

Hej,

Da jeg i tidernes morgen købte min Corvette, var jeg ikke i tvivl om at jeg skulle være medlem af CCD.
Jeg vidste at jeg ikke havde den erfaring til at kunne lave mit projekt selv. Derfor var det naturligt for mig at melde mig ind, så jeg kunne få teknisk/praktisk hjælp fra andre CCD medlemmer.
Når jeg så samtidig kunne læse i CCD vedtægter, at et af formålene med CCD, var at jeg kunne få den hjælp jeg behøvede, hvis jeg manglede den.

Derfor undrer det mig, at jeg kan købe en ?defekt/dårlig? motor her i DK i 2009, når flere fra klubben åbenbart ved, at vi har en eller flere motor-sælgere/motor-byggere.

Så mener jeg ikke at klubben/klubbens medlemmer overholder § 2 i CCD vedtægter.

Det undrer mig, at man hellere vil holde tæt for (åbenbart) at beskytte nogle forhandlere/personer. End at hjælpe andre medlemmer til at få det optimale til den optimale pris man kan få, på det givende tidspunkt.

Jeg skal ikke til at købe motor lige, hvis jeg skulle, viste jeg ikke hvor jeg skulle købe, eller hvor jeg ikke skulle købe. Det kan da ikke passe, med den viden der er i klubben lige nu.

Denne besked er IKKE skrevet som et surt opstød, men som en påmindelse om, at vi er til for klubben og vores fælles interesse Corvette. Ikke for at beskytte motor-sælgere/motor-byggere.

§ 2 i CCD?s vedtægter:

§ 2 Foreningens formål
Stk. 1 Foreningen er en interesseklub for bilmærket Chevrolet Corvette.
Stk. 2 Foreningens formål er at skabe et bredt samarbejde mellem danske Corvette ejere.
Stk. 3 Foreningen skal fremme udbredelsen og kendskabet til Chevrolet Corvette.
Stk. 4 Foreningen skal arbejde for at skabe gode forhold for danske Corvette ejere.

§1 skal ændres! Det hedder ikke længere Chevrolet Corvette. *S*

Men enig med Brian (i det seneste indlæg), vi udenforstående kender jo langt fra hele historien med disse motorer, meget kan gå galt ved montering, indkøring og justering.
Hvis det stod så slemt til med T&L som man kunne få indtryk af her og i de links, der er blevet givet, så levede T&L slet ikke mere.
Det kunne være rart hvis nogen af de formentlig mange tilfredse ejere af T&L motorer, som modvægt til den muligvis lidt ensidige omtale, gav sig til kende med deres erfaringer.
C3

Kenneth Hansen

Vi kører med en 383

Indlægaf Kenneth Hansen » 12. aug 2009, 18:46

Vi kører med en 383 fra FM ie T & L, ilagt af Piet, som har hjulpet os hele vejen igennem:respekt:, motoren er vi super glade for, den har virket upåklageligt i snart 2 somre, så det er ikke alle motorer her fra som ikke virker :sifone:

/Kenneth

david

. Det kunne være rart hvis

Indlægaf david » 12. aug 2009, 21:12

.
Det kunne være rart hvis nogen af de formentlig mange tilfredse ejere af T&L motorer, som modvægt til den muligvis lidt ensidige omtale, gav sig til kende med deres erfaringer.
C3

En tråd som denne kommer ikke efter en dags frustration eller en måneds for den sags skyld. Jeg har kendskab til 5 maskiner 383/408'ere med problemer, 2 af dem har sat sig og resten har seriøse mekaniske problemer.

Men ret skal være ret, bare indenfor den seneste måned har jeg pillet 2 motorer ud af motorrum fra andre leverandøre end Firstmile, en 406'er der var påstået renoveret, flot malet og perfekt i kromen men ren junk, en 427'er som var boret .060 men man havde glemt at sonicteste blokken inden boringen så den ene foring var revnet/stempel ødelagt, denne motor blev leveret med en fantasidyno på 580 heste selvom topstykker/knast næppe ville kunne få den over 450 selv hvis Smokey Yunick havde fået frie hænder.

Ak ja man af skade bliver man klogere, men sjældent rigere.:banghead:

John #817

Hej John. Tingene er måske ikke

Indlægaf John #817 » 12. aug 2009, 21:12

Hej John.
Tingene er måske ikke helt sorte og hvide, for hvis man bare skriver løs på nettet og rakker folk eller et firma ned, pga mindre ting, vil det jo ikke være særligt smart,

men principielt har du ret.

Brian

Hej,

Det er jeg fuldstændig enig i, man kan ikke komme som en damptromle, hvis man er midt i en garanti sag. Men så kunne man jo evt. gå til formanden, som efter gentagne henvendelser fra forskellige folk, kunne lave et lille skriv i lukke forum. Om evt. kvalitets problemer. Det må da være i alles interesse at få tingende frem i lyset. Det er vel derfor, at vi er med i en klub? :thumbs:

Tilbage til "Generelt forum"