Lidt overvejelser omkring køb af corvette...

Alm. snak
keddex1982

Jeg vil mene at en

Indlægaf keddex1982 » 14. jan 2010, 21:37

Jeg vil mene at en original BB bil bør være en del mere værd end en stroker 383 hvis gensalgsværdi også er med i overvejelserne.

Hvis du keder dig her i vinter så er du velkommen til at slå et smut forbi mit værksted (Skanderborg) hvis du vil se nærmere på de punkter på vetten hvor du skal være opmærksom på rust osv.

Hm.. det vil jeg da lige se om jeg ikke kan få passet ind! -Jeg har lidt forstand på biler, men er slet ikke på hjemmebane når det kommer til corvetter eller andre amerikanere så det ville være rigtigt godt at få et par fif om dens svagheder... Lige pt. har jeg rigtigt meget at se til med arbejde osv.. men hvis jeg må kontakte dig engang i februar vil jeg rigtigt gerne kigge forbi hvis vi kan få det til at passe!

keddex1982

Kent Ved gearkasse ombytning skal du

Indlægaf keddex1982 » 14. jan 2010, 21:48

Kent
Ved gearkasse ombytning skal du være opmærksom på forholdet svejst crossmember kontra boltet.
Diskussionen BB vs smallblock vs stroker 383 er endeløse, noget der nærmer sig en religionskrig.
"Dampmaskinen" er en BB, lavet fra fabrikken som en sådan, med de karaktaristika en sådan har. Er det de karaktaristika man er ude efter, tallene taler for sig selv, momentet og lyden taler for sig selv, ulemperne taler for sig selv (her taler jeg om at begrebet hele rummet er fyldt op og tørstigheden), jamen så er den fjong.
Men taler man om alt muligt andet, efekt, ydelse, hastighed, priser på dele i det hele taget at gøre livet enkelt, så er det ikke nødvendigvis en BB man skal vælge.
Det er en dinosaurus og manuelt (og jeg har prøvet flere, der kan være fejl og manglende justering) så er det min opfattelse (og min alene) at BB og manuelt gear er anstrengende og gør Søndagsturen besværlig. BB og autogear er fedt. Synes jeg, men jeg er jo også

Lykkemark

ps og sidepipes, her kan vi igen snakke udseende og effekt. Kører du i bymæssig bebyggelse så bliver du måske kvalt i dunst plus violinkasseeffekten. Er du efter effekt så skal du kikke efter "luft" i.e. headders og lige rør, og gennemstrømningspotter måske gange 2, eller måske glasspots eller chambered pipes.
Nu fik du lige en million inputs, men summa summarum er, denne bil ligesom så mange andre us biler rummer muligheden for at lave alt fra en "Protouring Car til en HotRod", valget er dit, for det kan blive til din bil.
Vær pragmatisk, kunst der skal forklares er der altid noget muggent ved.

Hvor stor forskel er der ca. i benzinforbruget på en 350 / 383/ 427 ? -jeg ved godt at det selvfølgeligt er meget individuelt og også afhænger af hvad der ellers er monteret af karburatorer og udstødningssystemer, men bare sådan ca...

Jeg synes bare lyden er helt fænomenal fra sidepipes på en BB...og så ser det super fedt ud! -men hvis jeg bliver træt af det kan jeg jo bare lave et udstødningssystem med potter... Jeg har selv lavet et komplet system på min dagligdagsbil med rustfri banan og 2" hele vejen med racerkat og rusfrie potter.. Det hele er lavet i rustfri/syrefast stål og det er faktisk ikke så galt at arbejde med...

Roald #606

Hm.. det vil jeg da

Indlægaf Roald #606 » 14. jan 2010, 22:10

Hm.. det vil jeg da lige se om jeg ikke kan få passet ind! -Jeg har lidt forstand på biler, men er slet ikke på hjemmebane når det kommer til corvetter eller andre amerikanere så det ville være rigtigt godt at få et par fif om dens svagheder... Lige pt. har jeg rigtigt meget at se til med arbejde osv.. men hvis jeg må kontakte dig engang i februar vil jeg rigtigt gerne kigge forbi hvis vi kan få det til at passe!

det kan du bare gøre.

lauge

Lad os høre fra dig

Indlægaf lauge » 14. jan 2010, 22:11

Lad os høre fra dig når du er kørende

Lykkemark

Kent Jeg ved godt at det

Indlægaf Lykkemark » 15. jan 2010, 01:26

Kent

Jeg ved godt at det var mig der skrev ordet "tørstig". Læg nu ikke ret meget mere i det. Det giver ingen mening at jeg siger at jeg køber for ca. 16000 kr benzin for at køre ca 6000 kilometre. Det giver heller ingen mening at jeg har købt dimser til automobilet for 10000 kroner i December, uden at den egentlig fejlede noget. Det giver heller ingen mening at jeg ikke ved om min radio egentlig virker eller ej.
Det der giver mening er at jeg hele sommeren når det ikke regner, kan sætte mig ind i min tidsboble og køre bil og jeg mener køre bil som man gjorde dengang man kørte bil og skulle føre køretøjet. At få lidt af sin tabte ungdom tilbageført i blodbanen, ved af det halvskaldede hovede får tilført lidt luft, at få et frikvarter hvor drengen med pusterøret stadigt kan trække vejret uden at alt skal gøres op i milepælsplaner og spreadsheets.

Alt det går op i en højere enhed, når man har noget man er glad for, som andre mennesker kommer og siger også er pænt.

Resten inclusive benzinpengene er stort set ligegyldigt, det er jo een selv der bestyrer kørte kilometre og hvor meget pjat der klistres på bilen.

Lykkemark

lauge

Hej ven - du rammer

Indlægaf lauge » 15. jan 2010, 09:55

Hej ven - du rammer helt plet med dine bemærkninger om glæden ved at have noget, som andre siger er pænt.Selv piger i alderen omkring 6 - 7 år kan se at en Vette er noget specielt.Jeg holdt for rødt lys inde i Odense en gang.På fortovet stod et par piger i ovennævnte alder med store øjne - "Nøøøøj hvor er din bil flot" lød det, lige som de skulle ud i fodgængerovergangen.At drenge er vilde med biler er jo nærmest en naturlov - at høre det fra pigerne er mere sjældent - men ikke desto mindre helt lækkert.

Tommy

Vi ved jo en V8

Indlægaf Tommy » 15. jan 2010, 11:42

Vi ved jo en V8 vil have noget at drikke, om det er en Smb eler en BB gør ikke den store forskel, det kan jeg se på mine biler, men den bedste økonomi får du med manuel gear, et typisk spørgsmål man bliver stillet hver gang man står ud af vetten blandt fremmede mennesker er " hvormeget går sådan en på literen" hvortil jeg svarer " ved det ikke, men den bruger for 100 Kr om ugen" så bliver der tygget lidt på den, med måske et lidt skuffende udtryk.

Roald #606

Hvis du regner med 3-5

Indlægaf Roald #606 » 15. jan 2010, 12:06

Hvis du regner med 3-5 km/l for en std big block og 4-6 km/l for en std smallblock så tror jeg ikke du går helt galt i byen, men det afhænger jo meget af motorens opsætning, bagtøjsgearing, kørestil osv. som andre har nævnt

Jeg har haft min 327'er (5.4 L) oppe på 9.47 km/l over en strækning på 250 km med 80-100 km/t og jeg har haft en anden 327'er som jeg ikke kunne drive over 2-3 km/l (meget slidt motor med alt for stor karburator og ingen vaccuum avancering)

lauge

Hej venner - go' diskussion

Indlægaf lauge » 15. jan 2010, 13:15

Hej venner - go' diskussion - Jeg har manuel gearkasse, 7 liter std. big block motor, 435 heste - (jeg ved faktisk ikke om de er hjemme allesammen.)
Motoren har gået ca 2.500 km. efter gennemgribende eftersyn og den er helt sikkert i fin fin stand.
Hvis jeg kører fornuftigt klarer den 6,5 km. på literen.(F.eks. på en længere strækning med 80 - 100 km. hastighed)
Hvis jeg udnytter hestene og kører lidt kvikt på de kønne fynske sideveje, kører den ca 4 km. på literen.
Jeg mener at det må være helt OK med en 7 liter V8 motor
Har endnu ikke kørt meget hurtigt, idet den trækker lidt til begge sider over 130 km/hr.
- - - og faktisk er hver km. en fornøjelse.Som vores formand siger - det er en go' gammel bil som er styret uden vore tiders elektroniske vidundere.
Til gengæld er den meget tung at styre ved lav hastighed - ingen servo !! - - - så jeg går ikke til bodybilder kurser og lign. - jeg kører en tur i "Vetten"

keddex1982

Kent Jeg ved godt at det

Indlægaf keddex1982 » 15. jan 2010, 16:53

Kent

Jeg ved godt at det var mig der skrev ordet "tørstig". Læg nu ikke ret meget mere i det. Det giver ingen mening at jeg siger at jeg køber for ca. 16000 kr benzin for at køre ca 6000 kilometre. Det giver heller ingen mening at jeg har købt dimser til automobilet for 10000 kroner i December, uden at den egentlig fejlede noget. Det giver heller ingen mening at jeg ikke ved om min radio egentlig virker eller ej.
Det der giver mening er at jeg hele sommeren når det ikke regner, kan sætte mig ind i min tidsboble og køre bil og jeg mener køre bil som man gjorde dengang man kørte bil og skulle føre køretøjet. At få lidt af sin tabte ungdom tilbageført i blodbanen, ved af det halvskaldede hovede får tilført lidt luft, at få et frikvarter hvor drengen med pusterøret stadigt kan trække vejret uden at alt skal gøres op i milepælsplaner og spreadsheets.

Alt det går op i en højere enhed, når man har noget man er glad for, som andre mennesker kommer og siger også er pænt.

Resten inclusive benzinpengene er stort set ligegyldigt, det er jo een selv der bestyrer kørte kilometre og hvor meget pjat der klistres på bilen.

Lykkemark

Jeg er helt enig langt hen af vejen og kan da også med lidt hovedregning se at det ikke er så galt endda... 5000km i en bil der går 3km/l koster ca. 16600kr og selvom det er en del er det dog til at have med at gøre...

Tilbage til "Generelt forum"