Hej Martedal
Det ser rigtig godt ud, ja det er utroligt kedeligt at slibe og slibe rense men som du selv siger, i den sidste ende bliver man glad for det.
Godt arbejde:sifone:
Og godt nytår til dig og alle de andre som er på tråden.
KIM:sifone:
Vinterhygge
-
- Indlæg: 16
- Tilmeldt: 11. aug 2007, 16:42
Hej Matedal Nu ikke for at
Hej Matedal
Nu ikke for at være lyseslukker, for det ser godt ud det der er lavet.
Men køleren er yderst vigtig.
Min egen køler fra 1980 og kørt 23T miles dryppede lidt fra øverste studs når den var kørt rigtig varm.
Så jeg kørte ind til Randers Kølefabrik, for at få den loddet.
Men, de sagde at det kunne ikke betale sig, for den var garanteret lukket i elementerne. (Den så ellers rigtig flot ud: Køleren)
Og ganske rigtig der var kun ca. 50% gennemgang pga. belægninger.
Så der blev sat et nyt køleelement i, og enderne genbrugt.
Det sidste han sagde på vej ud af butikken var: Nu skal du jo ikke gå hjem og sprøjtemale køleren, for det er ligesom at sprøjte isolering på køleelementerne.
Klart, klart sagde jeg eftertænksom.
Finn Jeppe var sjovt nok også inde i samme uge, han fik også et nyt køleelement i.
mvh.
Finn
og
GODT VETTE ÅR
Nu ikke for at være lyseslukker, for det ser godt ud det der er lavet.
Men køleren er yderst vigtig.
Min egen køler fra 1980 og kørt 23T miles dryppede lidt fra øverste studs når den var kørt rigtig varm.
Så jeg kørte ind til Randers Kølefabrik, for at få den loddet.
Men, de sagde at det kunne ikke betale sig, for den var garanteret lukket i elementerne. (Den så ellers rigtig flot ud: Køleren)
Og ganske rigtig der var kun ca. 50% gennemgang pga. belægninger.
Så der blev sat et nyt køleelement i, og enderne genbrugt.
Det sidste han sagde på vej ud af butikken var: Nu skal du jo ikke gå hjem og sprøjtemale køleren, for det er ligesom at sprøjte isolering på køleelementerne.
Klart, klart sagde jeg eftertænksom.
Finn Jeppe var sjovt nok også inde i samme uge, han fik også et nyt køleelement i.
mvh.
Finn
og
GODT VETTE ÅR
Hej spørg Allan Bilefeld
Hej spørg
Allan Bilefeld han har et firma i Horsens der laver kølere tlf nr 75625566
Han kan det der ,,har lavet min og det virker
Mvh Kurt T H
Allan Bilefeld han har et firma i Horsens der laver kølere tlf nr 75625566
Han kan det der ,,har lavet min og det virker
Mvh Kurt T H
Hmmm god pointe og tak
Hmmm god pointe og tak for rådet Roald.
Jeg giver kølefinnerne en omgang nitromors og fjerner overspray/malingsrester fra dem.
Pokker mig godt at der er vidende mennesker der læser med, for den havde jeg ikke selv udtænkt.
Takker for tippet.
Jeg giver kølefinnerne en omgang nitromors og fjerner overspray/malingsrester fra dem.
Pokker mig godt at der er vidende mennesker der læser med, for den havde jeg ikke selv udtænkt.
Takker for tippet.
Stop så piger !
Har I mistet fornuften ?
Martedal nu lader du Nitromors'en blive på hylden ikke ? (det håber du gør, ellers begynder du bare på huset's radiatorer, eller banker beton'en af gulvene hvis han har gulvvarme.
Isolering, komma 03 mm..(bøws) har i mistet gulv/jord-forbindelsen , glem det:leaving:
Og ja, jeg er go' til matematik og overflader, og forøgelse af samme.
Lykkemark
Martedal nu lader du Nitromors'en blive på hylden ikke ? (det håber du gør, ellers begynder du bare på huset's radiatorer, eller banker beton'en af gulvene hvis han har gulvvarme.
Isolering, komma 03 mm..(bøws) har i mistet gulv/jord-forbindelsen , glem det:leaving:
Og ja, jeg er go' til matematik og overflader, og forøgelse af samme.
Lykkemark
Hvad man dog ikke skal
Hvad man dog ikke skal igennem:)
Jeg holder hestene med nitromors og prøver køleren når bilen er samlet, hvis der er endsat effektivitet, er det en smal sag lige at afmontere køleren og rense maling af den. Kølefinnerne er jo heller ikke malet hele vejen igennem men blot 1/2 cm ind i hver side, hvilket jo må betyde at det kun er 10-15% af kølefunktionen der er nedsat marginalt.
Martedal
Lagde forresten nyt rødt overlay på mit gamle sorte dashboard igår. for at opnå fuld kontakt til limen, er man nødt til at skære alle høje områder og skæve kanter af det gamle. Det var godt nok en mærkelig fornemmelse at stå og skære mit flotte gamle dashboard i stykker med en stanleykniv....
Resultatet er dog blevet flot og jeg kan godt anbefale at man sparer penge og bruger overlay istedet for at købe helt nyt, ved farveskift af kabinen.
Jeg holder hestene med nitromors og prøver køleren når bilen er samlet, hvis der er endsat effektivitet, er det en smal sag lige at afmontere køleren og rense maling af den. Kølefinnerne er jo heller ikke malet hele vejen igennem men blot 1/2 cm ind i hver side, hvilket jo må betyde at det kun er 10-15% af kølefunktionen der er nedsat marginalt.
Martedal
Lagde forresten nyt rødt overlay på mit gamle sorte dashboard igår. for at opnå fuld kontakt til limen, er man nødt til at skære alle høje områder og skæve kanter af det gamle. Det var godt nok en mærkelig fornemmelse at stå og skære mit flotte gamle dashboard i stykker med en stanleykniv....
Resultatet er dog blevet flot og jeg kan godt anbefale at man sparer penge og bruger overlay istedet for at købe helt nyt, ved farveskift af kabinen.
-
- Indlæg: 16
- Tilmeldt: 11. aug 2007, 16:42
Jeg tror ikke på julemanden, men lidt på kølemanden
Kære Hr. Lykkemark
Har tit undret mig over hvorfor Du kaldte din Corvette for Dampmaskinen
Nu fes den ind :)
Man starter kedlen op, og ca. et døgn efter har man varme i huset med gulvvarme. Til gengæld har man også varme i huset, et døgn efter kedlen er slukket. Så lad være med at støbe køleren ind i beton. :iagree:
Fra mit arbejde som elektriker, hvor køle og fryseanlæg ikke kan følge med om sommeren. Der tager man en gasbrænder, varmer op og brænder snavs, m.m. af køleren (kondensatoren) blæser efter med trykluft så den står helt ren.
Så køler det igen.
Underligt ?, at på nye biler køler og intercooler ikke er grundet, malet og lakeret 8 gange i bilens farve. Det ville ellers se godt ud.
Jo: jeg ved godt der er langt fra 15 cm. beton til sort spraymaling fra Hjem og Fis og halvdelen fordamper væk: Men jeg tror nu nok Ham Kølemanden har lidt ret.
Hellere få de sidste 5% køling med, end holde med damp ud af kølerhjelmen en varm sommerdag, 200 km hjemmefra, og så skal svare på spørgsmål fra forbipasserende.
HVAD er der galt med Dampmaskinen ??? :(
Så Martedal rens den køler.
Mvh
Finn
Har tit undret mig over hvorfor Du kaldte din Corvette for Dampmaskinen
Nu fes den ind :)
Man starter kedlen op, og ca. et døgn efter har man varme i huset med gulvvarme. Til gengæld har man også varme i huset, et døgn efter kedlen er slukket. Så lad være med at støbe køleren ind i beton. :iagree:
Fra mit arbejde som elektriker, hvor køle og fryseanlæg ikke kan følge med om sommeren. Der tager man en gasbrænder, varmer op og brænder snavs, m.m. af køleren (kondensatoren) blæser efter med trykluft så den står helt ren.
Så køler det igen.
Underligt ?, at på nye biler køler og intercooler ikke er grundet, malet og lakeret 8 gange i bilens farve. Det ville ellers se godt ud.
Jo: jeg ved godt der er langt fra 15 cm. beton til sort spraymaling fra Hjem og Fis og halvdelen fordamper væk: Men jeg tror nu nok Ham Kølemanden har lidt ret.
Hellere få de sidste 5% køling med, end holde med damp ud af kølerhjelmen en varm sommerdag, 200 km hjemmefra, og så skal svare på spørgsmål fra forbipasserende.
HVAD er der galt med Dampmaskinen ??? :(
Så Martedal rens den køler.
Mvh
Finn
Jeg har mistet troen
Kære Finn
Jeg er normalt ikke et menneske der tror at gud og hvermand konspirerer mod mig, men nu er jeg kommet i tvivl.
Jeg har i dyre domme ladet mig besnakke af miljøfantaster, tømmerhandlere og deres lejesvende, de glade tømrermænd og sidst men ikke (absolut ikke) mindst Fru Lykkemark til at investere i oceaner af glasuld, du ved det der minder lidt om det du brænder af kondensatoren. Jeg har investeret i den naive tro, at jeg ville spare energi og give mit bidrag til en bedre verden miljømæssigt:(
Men der blev jeg taget ved næsen, jeg skulle bare have malet mit hus istedet.:cuss:
Martedal du skal bruge denne maling, den isolerer ikke så meget
:seeya:
Lykkemark
Jeg er normalt ikke et menneske der tror at gud og hvermand konspirerer mod mig, men nu er jeg kommet i tvivl.
Jeg har i dyre domme ladet mig besnakke af miljøfantaster, tømmerhandlere og deres lejesvende, de glade tømrermænd og sidst men ikke (absolut ikke) mindst Fru Lykkemark til at investere i oceaner af glasuld, du ved det der minder lidt om det du brænder af kondensatoren. Jeg har investeret i den naive tro, at jeg ville spare energi og give mit bidrag til en bedre verden miljømæssigt:(
Men der blev jeg taget ved næsen, jeg skulle bare have malet mit hus istedet.:cuss:
Martedal du skal bruge denne maling, den isolerer ikke så meget
.jpg)
:seeya:
Lykkemark
-
- Indlæg: 0
- Tilmeldt: 30. jan 2007, 17:13
Hejsa Hvis man går ind og
Hejsa
Hvis man går ind og sammenligner varmebortledningskoefficienten mellem rent aluminium/kobber og en Alkyd baseret maling, vil man opdage at det er ca. faktor 2 til metallets fordel. Kølermanden har ret og den maling du har påført, kan faktisk reducere varmebortledningsevnen væsentligt i dit kølesystem. Den der har keramisk coatede headers vil vide at en tynd overflade virkelig kan isolere meget.
Mvh
Karsten Horn
Hvis man går ind og sammenligner varmebortledningskoefficienten mellem rent aluminium/kobber og en Alkyd baseret maling, vil man opdage at det er ca. faktor 2 til metallets fordel. Kølermanden har ret og den maling du har påført, kan faktisk reducere varmebortledningsevnen væsentligt i dit kølesystem. Den der har keramisk coatede headers vil vide at en tynd overflade virkelig kan isolere meget.
Mvh
Karsten Horn
Ehh Karsten Nu er keramikkens vidunderlige
Ehh Karsten
Nu er keramikkens vidunderlige verden jo en hel anden sag, men nu skal der heller ikke gå
i sagen, så derfor:
Martedal på med gummihandskerne fat i børsten og Nitromors, og lad det gå lidt villigt.
(Jeg vil dog stadig påstå at det vigtigste omkring køleren er, at pakningen mellem køler og fanshroud er hyperiorden, at nederste kølerslange er forsynet med indsats af fjeder eller et indskudt rør, at dit kølerdæksel er i orden og ligeså din termostat, at kølerelementet ikke indeholder fugle eller dele deraf, er halvt fyldt op med insekter og sidst men ikke mindst at der ikke er områder hvor de tynde plader er bukket. At elementet ikke er halvt fyldt op med arizonas ørken, og forholdet mellem kølervædske og vand er korrekt. Jeg vil holde på at så er en smule maling i den forbindelse ikke særligt betydende, jeg vil ovenikøbet betvivle at den er målbar på din gamle damper).
Hurra det er snart nytår.
Lykkemark
Nu er keramikkens vidunderlige verden jo en hel anden sag, men nu skal der heller ikke gå

Martedal på med gummihandskerne fat i børsten og Nitromors, og lad det gå lidt villigt.
(Jeg vil dog stadig påstå at det vigtigste omkring køleren er, at pakningen mellem køler og fanshroud er hyperiorden, at nederste kølerslange er forsynet med indsats af fjeder eller et indskudt rør, at dit kølerdæksel er i orden og ligeså din termostat, at kølerelementet ikke indeholder fugle eller dele deraf, er halvt fyldt op med insekter og sidst men ikke mindst at der ikke er områder hvor de tynde plader er bukket. At elementet ikke er halvt fyldt op med arizonas ørken, og forholdet mellem kølervædske og vand er korrekt. Jeg vil holde på at så er en smule maling i den forbindelse ikke særligt betydende, jeg vil ovenikøbet betvivle at den er målbar på din gamle damper).
Hurra det er snart nytår.
Lykkemark
Hvem er online
Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster