Indlægaf Jes # 454 » 11. sep 2008, 11:31
JEG VIL GERNE STÆRK ANBEFALE AT DER TAGES SERIØS FAT OM DETTE PROBLEM, AT LATTERLIGØRE ANDRE ER VI DANSKERE DA RIGTIG NOK GODE TIL, MEN NÅR DER SKAL VISES NÆSTEKÆRLIGHED OG STORSIND, JA DA TAKKER DE FLESTE AF.
Jeg vil hvertfald stærk fraråde at han kommer ind i vindtunnel. Med sin tinitus kan det få store uheldige konsekvenser. I værste fald kan der når vindhastigheden når en vis styrke, opstå de omtalte hyletoner, på engelsk kaldet ';windjammer'; og rammer de toner i resonans med med mandens tinitus kan disse lydbølger forstærke hinanden. Der vil opstå accelerationer der i styrke kan sammenlignes med partikelacceleratoren hos Cern i Sweits, og der kan også her (gud forbyde det) opstå sorte huller inde i hovedet på manden, plus det at kraniet sættes i svingninger som en anden kirkeklokke. Nu kan useriøse og personer der mangler situationsfornemmelser i spøg finde på at sige, at sådanne huller har han alleredei hovedet, men her er ikke tale om næsebor eller ører. Vi skal fremfor alt undgå denne vindtunnel.
Vi bør vise klubånd og hjælpe manden, thi jeg mener problemet kan løses ved hjælp af ganske få midler, en portion sund fornuft og smartness, det er alt.
Jeg syntes at de som kender sævemand godt, ja dem som han måske ligefrem kalder for sine venner, bør træde frem og hjælpe som følgende.
Et stykke snor af passende længde og kaliber, en god 15 meter lang og 10 mm tyk, der laves en løkke(ligesom en lasso) i hver ende. En løkke lægges om sidespejlet, (skal nok gøres uden sævemand ser det) og den anden sættes omkring en brandhane eller lignende, noget solidt.
Så beder i sævemanden om han vil vise hvordan man varmer dækkene. Efter denne tur skulle sidespejlet ikke være i stand til at generere nogen vindstøj.
Se det er god klubånd, i vil blive populære, alle vil takke jer for jeres indsats og i vil blive husket mange år frem i tiden.
PS. Lasse. i mit bakspejl står der: OBJECTS IN THE MIRROE WILL SOON DISSAPEAR.
med vette hilsen Jes