Jeg er selv den lykkelige ejer af en ?31/12 1972? C3 Corvette som jeg fik veteran afgiftet sidste år for 36.000,- i Februar måned. Det vil sige ca. 10 måneder før den, registreringsmæssigt, fyldte 35 år. I forbindelse med den proces, undersøgte jeg forholdende grundigt og blev henvist til Skats tekniske hovedkontor i København og blev her oplyst følgende;
?Nye fortolkninger af gældende regler gør at køretøjer som fylder 35 år det pågældende år, kan afgiftes som veterankøretøj?.
Endvidere fik jeg besked på at henvise til pågældende afdeling/person såfremt jeg mødte problemer på det lokale skattekontor.
Det blev dog ikke aktuelt da Skat i Aalborg meget vel var klar over den nye fortolkning. Min sag tog cirka 30 minutter at afslutte fra jeg kom ind af døren til pengene var betalt og jeg kunne køre hjem og hente nummerpladen.
Jeg skal prøve at se om jeg kan finde mine noter og måske endda henvise til en kontaktperson i Skat.
En helt anden ting var vægtafgiften/veteran syn, her fandt jeg ingen sympati og de henholdte sig benhårdt til det faktum at bilen først kunne indregistreres som veteran 31/12 2007. Jeg fik dog oplyst at jeg kunne søge dispensation og derved anvende produktionsdato som skæringspunkt men at jeg ikke skulle forvente accept da det kun er ca. 5 måneder der adskiller min bil i forhold til veteran status.
Jeg har således i hele sæsonen 2007 kørt rundt helt legalt i en ?halv? veteran hvor den var på normal vægtafgift/2 årlig syns periode men samtidig afgiftet som veterankøretøj ? Mystiske regler!
Karsten
Registrering af 73.
-
Re: re:Registrering af 73.
Tak for denne tilføjelse. Intet under at der er forvirring på området. Men det er da lykkeligt at der er et lille smuthul for 1973 ejerne i år.
Jeg vil kontakte MHS for at se om de evt. har noget officielt skriftligt om det.
C3
Jeg vil kontakte MHS for at se om de evt. har noget officielt skriftligt om det.
C3