Lidt overvejelser omkring køb af corvette...

Alm. snak
Tommy

Vi må da håbe der

Indlægaf Tommy » 12. jan 2010, 23:11

Vi må da håbe der ikke er nogle medlemmer i klubben der er ansat ved told og skat ,med de meldinger i her om med eller uden regninger på lakeringer ???

mvh

ulrik

Sort lak er vel sort !

keddex1982

Den pris er måske også

Indlægaf keddex1982 » 13. jan 2010, 21:33

Den pris er måske også lidt optimistisk når jeg tænker over det. Du skal bruge gearkasse, skifter, midterkonsol, pedaler, linkage, kobling, koblingshus, svinghjul + det jeg har glemt.

Til 225.000 ville jeg finde en som der ikke skal laves noget ved, hvis du ikke kan leve med automatgearet. Det burde være muligt til den pris sådan markedet er lige nu. Th-700 er en nyere 4 trins gearkasse, hvis du ikke allerede ved det. Til de penge burde du kunne finde en meget fin en i US. Det kræver måske bare lidt mere arbejde.

Den her har godt nok den forkerte farve, men noget lignende kunne måske findes i sort

http://forums.corvetteforum.com/c3s-for-sale-wanted/2505245-1972-ls-5-coupe-for-sale.html

Har du prøvet en vette med automatgear? Jeg var helt sikker på at det ikke var noget for mig indtil jeg købte en ekstra vette med 'tomatkasse :)

Jeg kan godt se at der er et markant større udvalg i USA, men der er bare lige det der med at jeg ikke lige kan se den efter selv.. Jeg vil hellere give 20.000 ekstra og vide hvad jeg får end få et sminket vrag hjem som jeg så kan smide 100.000+ efter...
Men jeg har da også overvejet at hente en hjem derovre fra og evt. tage rejsen derover så jeg kan se hvad jeg smider pengene efter...
Jeg har ikke prøvet en automatgearet vette men har kørt mange andre biler med automat og det er bare slet ikke mig... jeg skal have min kobling og så er det MIG der bestemmer hvornår den kan få lov at skifte op eller ned..:o)

Den du linker til ser rigtig fin ud! -men hvis den skal lakeres, have sidepipes og skiftet interiøret og betales afgift er jeg også hurtigt over 200.000... men som du skriver burde det kunne lade sig gøre at finde en lignende i sort...

Roald #606

Jeg kan godt se at

Indlægaf Roald #606 » 13. jan 2010, 22:01

Jeg kan godt se at der er et markant større udvalg i USA, men der er bare lige det der med at jeg ikke lige kan se den efter selv.. Jeg vil hellere give 20.000 ekstra og vide hvad jeg får end få et sminket vrag hjem som jeg så kan smide 100.000+ efter...

Det kan jeg sagtens følge dig i. Billeder kan snyde rigtig meget. Men husk at kigge bilen grundigt igennem.
Vedhæftede filer
kick-panel.jpg
kick-panel.jpg (33.08 KiB) Vist 7389 gange

Lykkemark

Kent Ved gearkasse ombytning skal du

Indlægaf Lykkemark » 14. jan 2010, 00:05

Kent
Ved gearkasse ombytning skal du være opmærksom på forholdet svejst crossmember kontra boltet.
Diskussionen BB vs smallblock vs stroker 383 er endeløse, noget der nærmer sig en religionskrig.
"Dampmaskinen" er en BB, lavet fra fabrikken som en sådan, med de karaktaristika en sådan har. Er det de karaktaristika man er ude efter, tallene taler for sig selv, momentet og lyden taler for sig selv, ulemperne taler for sig selv (her taler jeg om at begrebet hele rummet er fyldt op og tørstigheden), jamen så er den fjong.
Men taler man om alt muligt andet, efekt, ydelse, hastighed, priser på dele i det hele taget at gøre livet enkelt, så er det ikke nødvendigvis en BB man skal vælge.
Det er en dinosaurus og manuelt (og jeg har prøvet flere, der kan være fejl og manglende justering) så er det min opfattelse (og min alene) at BB og manuelt gear er anstrengende og gør Søndagsturen besværlig. BB og autogear er fedt. Synes jeg, men jeg er jo også

Lykkemark

ps og sidepipes, her kan vi igen snakke udseende og effekt. Kører du i bymæssig bebyggelse så bliver du måske kvalt i dunst plus violinkasseeffekten. Er du efter effekt så skal du kikke efter "luft" i.e. headders og lige rør, og gennemstrømningspotter måske gange 2, eller måske glasspots eller chambered pipes.
Nu fik du lige en million inputs, men summa summarum er, denne bil ligesom så mange andre us biler rummer muligheden for at lave alt fra en "Protouring Car til en HotRod", valget er dit, for det kan blive til din bil.
Vær pragmatisk, kunst der skal forklares er der altid noget muggent ved.

Roald #606

Kent Du taler gearkasse ombytning. Normalt

Indlægaf Roald #606 » 14. jan 2010, 00:16

Kent
Du taler gearkasse ombytning. Normalt består problemet i at biler leveret med autogear har en svejset travers under sig. Det betyder i sin tur at du ikke kan lave kobling med mindre du er meget lille, eller tandlæge.

Det er omvendt. Crossmemberen er svejst på manuel biler og aftagelige på auto biler. Jeg har jo haft en af hver og det var selvf den med manuel der skulle skiftes gearkasse på....:)

Et hint kan være at montere en Hurst shifter, det skulle give et noget mere præcist gearskifte. Jeg kørte selv med en Hurst Competition shifter (mener jeg den hed) og min oplevelse er at det giver et dejligt kort og mere præcist skift.

Lykkemark

Nej Roald, jeg tror min

Indlægaf Lykkemark » 14. jan 2010, 00:33

Nej Roald, jeg tror min holder lidt vand.

Lykkemark

Roald #606

Nej Roald, jeg tror min

Indlægaf Roald #606 » 14. jan 2010, 00:40

Nej Roald, jeg tror min holder lidt vand.

Lykkemark

Nu er jeg nok lidt irriterende men dit eget link siger noget andet

A transmission jack will not help... cannot be used to drop a Muncie out of a C2/C3 with a non-removeable crossmember.

The trans has to be rotated by hand in order to get it to slide back over the crossmember, then tilted down at a 45 angle, rotated, twisted and pulled forward out of the car. It's just one of those things that we have to deal with. The issue is the non-removeable crossmember. If the crossmember could be unbolted and removed, then a transmission jack would work fine. I have a transmission jack.

Automatics had the removeable crossmember.

It was a popular mod to air chisel out the factory crossmember and weld in an aftermarket kit with a removeable center section.

Take a picture of the linkage hook up if you need to.
Most cars with a 4 speed do not have a removable crosshaft so it may be difficult to move the trans back in the tunnel to get the front of the trans to clear the bell housing opening. So you may have to unbolt the bell housing also.
Good time time to check clutch.

Claes

Min er født med Automatgear

Indlægaf Claes » 14. jan 2010, 07:43

Min er født med Automatgear - den har boltet aftagelig crossmember. ;-)

Lykkemark

Altså, hi hi, selvfølgelig har

Indlægaf Lykkemark » 14. jan 2010, 09:43

Altså, hi hi, selvfølgelig har du ret Roald, jeg syntes jeg havde skrevet det omvendt. Jeg sender lige mig selv et tæskehold.

Lykkemark

Claes

Pinligt Lykkemark, pinligt.....

Indlægaf Claes » 14. jan 2010, 11:48

Pinligt Lykkemark, pinligt.....

Tilbage til "Generelt forum"