Nyt år år i CCD

Alm. snak
Claes

Ja, helt sikkert Allan. Vores gamle

Indlægaf Claes » 1. jan 2010, 17:25

Ja, helt sikkert Allan.

Vores gamle biler var jo nærmest nyere end C5'erne da David startede klubben i sin tid. :driving:

Det med pokaler er vel ikke et problem - der er vel flere klasser?

Der er jo også kommet en DEL flere Corvetter til - så man må jo lære at leve med den større konkurrence!

Klubben er stiftet i 1984 - C3'eren var knapt nok gået ud af produktion dér.

Haha.. En C5'er er altså faktisk totalt retro-vintage..

Tommy

Det kan jo godt være

Indlægaf Tommy » 1. jan 2010, 21:17

Det kan jo godt være et lidt svært emne da der er mange meninger, men en publikums ( byfest ) pokal og en træf pokal er to forskellige ting, publikums pokalen bliver bestemt ud fra alle unge som gamle og nærmest et tidsfordriv, hvorimod træf pokalen bliver bestemt af kyndige, fejebladsbiler er også svære, nu er det sjælden man ser det herhjemme men i USA er der mange der møder op på denne måde, da bilerne er så fine at ventilatoren vil støve motorrummet til hvis bilen bliver startet, så går man virkelig op i sin hobby.
Men laver vi nu sky på hele denne suppe, er min mening stadig at pokaler er for veteranbiler

usa1#137-841

Ja.ja Tommy. Så skal spørgsmålet på

Indlægaf usa1#137-841 » 1. jan 2010, 23:42

Ja.ja Tommy.
Så skal spørgsmålet på stemmesedlen bare ændres fra:
Hvilken bil syntes du bedst om?
Til:Hvem syntes du fortjener pokalen for bedste renovering?
Gerne for min skyld.
Men så kan det være at ham med Folkevognen vinder, for så er det jo ikke længere en Corvette konkurrence, men en bedømmelse af et flot stykke arbejde.
Men så vil jeg også have en pokal for at gå ud af skolen som 14 årig og derefter knokle i 47 år for at få råd til en Ron Fellows eller to.

Hov, nu er vi vist tilbage hvor vi startede.

En glad Vette hilsen fra
Flemming.:seeya:

Ps. Hvad hvis der er en der køber f.eks. en C3 i USA, får den hjem til DK. Sender den ned til Piet og får forkromet hele motorrummet, sender den til sadelmageren og får helt ny beklædning, samt en heloplakering.
Har han så fortjent en Pokal?
Nej, det kræver så at de stemmeberettigede kender hele bilens historie, men vi har jo set nogle eks. her på siden, hvor folk har strippet deres biler totalt, og derefter renoveret og samlet igen.
De har virkelig gjort sig fortjent til respekt og Pokaler.

Christian #384

Nu var det altså ikke

Indlægaf Christian #384 » 2. jan 2010, 12:50

Nu var det altså ikke min mening at vi skulle mundhugges om hverken det ene eller det andet....
Det jeg havde i tankerne, var bare at mange nye medlemmer, (og mange af dem er altså dem med de her moderne biler som der ikke skal skrues på)... i forum og på GF har øffet over at der bruges af klubbens midler til arrangementer som er fokuseret på bilen og den teknik der hører med... Det er jo altså en bilklub vi har her!!!
Dermed ikke et ondt ord om de mere socialt anlagte træf... De er efter min mening med til at vi lærer hinanden bedre at kende!
Men CCD er en klub for mærkeentusiaster med Corvette i fokus, og sådan er det bare!
Personligt vil jeg bidrage med mere streetrace, motordage og trackdays her østpå. Jeg håber at der vil være flere C4, C5 og C6 ejere der vil deltage. For dem ser vi desværre ikke meget til ved disse arrangementer. (Undtagen Flemming :-)

PEACE

Christian

HJN

Der bør være plads til

Indlægaf HJN » 2. jan 2010, 13:23

Der bør være plads til os alle sammen - flere Vetter er der ikke i Danmark. Jeg startede i 2007 med en "LT 1'er" fra 71. Købte så en C2'er BB fra 1966 - da jeg synes den var federe. Var så forbi en Grand Sport replica 1966 og en fin 68'er cab. Men da "lortet" (undskyld, undskyld, undskyld) ikke altid virker, når jeg vil have det, og jeg ikke ved/kan lære at skrue i Vetterne, har jeg lige købt en C4, LT4 1996. Som jeg regner med, gør som jeg vil - men nu må vi jo se. Så vejen til en lidt nyere Vetter, kan godt være lang dyr og slidsom. Men jeg har stadig respekt for de gamle Vetter, selvom sommeren 2010 bliver i en C4.
Godt nytår til alle.
Henrik
Hilsen

Henrik #1699
C3 1969

Ulrik

Det må da værer dem

Indlægaf Ulrik » 2. jan 2010, 17:05

Det må da værer dem der feks afholder træf olign der bestemmer hvem og
hvad der skal gives pokaler til. ?? ik

ang: klub tilskud var spørgsmålet på generalforsamlingen hvor forskellen er
på tilskud til motordage og mindre lokale træf, det blev så vidst besluttet
at der skulle gives tilskud til motordagene ? men ikke til andre træf end ccd.

men når vi nu finder nogen der er med på moden og er skrabbe i tunning af C 4-5-6 kommer det jo også os andre tilgode ,så ka vi nemli også få tilskud.

venlig hilsen

ulrik

Christian #384

Det må da værer dem

Indlægaf Christian #384 » 2. jan 2010, 17:27

men når vi nu finder nogen der er med på moden og er skrabbe i tunning af C 4-5-6 kommer det jo også os andre tilgode ,så ka vi nemli også få tilskud.

venlig hilsen

ulrik

Lige præcis Ulrik

Med hensyn til tuning af biler som C4-C6 har vi allerede folk i klubben som er ved at lære det! Amerikanerne sætter turbokit og NOS på bilerne før de dårligt har forladt samlbåndet. Så hvorfor ikke her i DK :respekt: Hvis der er tilstrækkeligt mange af C4-C6 folkene til at trække en US-guru til, kunne vi bruge nogle af vores penge til det!

Tommy

Det må da værer dem

Indlægaf Tommy » 2. jan 2010, 20:35

venlig hilsen

ulrik

Nu da CCD er en net klub, mener jeg det er med at vi deltager i så mange træf som muligt, Corvetten er i folks øjne en meget populær bil, så det vil da være en skam hvis der kun gives tilskud til CCD træf, nu skal vi passe på der ikke går indavl i klubben, Corvetten skal vi da ikke skamme os over, den er sku da værd at vise frem ny som gammel, så kunne det jo også være vi kunne bruge tiden til noget andet end bare se på hvem der har de største fælge.
Ps. Christian der er ingen der mundhugges, dette er et Forum til meninger og lignende og hvis ikke et Forum kan bruges, kan det jo egentlig undværes, og bare lade bestyrelsen køre løbet.

Christian #384

Nu da CCD er en

Indlægaf Christian #384 » 2. jan 2010, 20:46

Nu da CCD er en net klub, mener jeg det er med at vi deltager i så mange træf som muligt, Corvetten er i folks øjne en meget populær bil, så det vil da være en skam hvis der kun gives tilskud til CCD træf, nu skal vi passe på der ikke går indavl i klubben, Corvetten skal vi da ikke skamme os over, den er sku da værd at vise frem ny som gammel, så kunne det jo også være vi kunne bruge tiden til noget andet end bare se på hvem der har de største fælge.
Ps. Christian der er ingen der mundhugges, dette er et Forum til meninger og lignende og hvis ikke et Forum kan bruges, kan det jo egentlig undværes, og bare lade bestyrelsen køre løbet.

Det kan jeg kun g' dig ret i!

Christian #384

Det må da værer dem

Indlægaf Christian #384 » 2. jan 2010, 22:32

venlig hilsen

ulrik

Noget i denne stil måske :streger::streger:

[video=youtube_share;EPTgd25d_40]http://youtu.be/EPTgd25d_40

Tilbage til "Generelt forum"