Syn... Omsyn...

Alm. snak
Gæst

Hej Fik min 69`er synet for

Indlægaf Gæst » 7. maj 2009, 12:17

Hej

Fik min 69`er synet for en måned siden - og de testede den ikke mht. CO2. Det gjorde de med min tidligere Vette, dog uden problemer.

Efter privatiseringer af flere synshaller, er det blevet som at handle i enhver anden forretning. Man kører derhen hvor der er service/ forsåelse for vores gamle biler.
Jeg startede med at besøge synshallen. Fortalte hvilken bil det drejede sig om, herefter fortalte jeg om manglende stelnr og lygteføring. Synsmanden var selv interesseret i USA biler og det gjorde bestemt ikke synet mere vanskeligt:-).

Vi aftalte at jeg skulle køre hjem og finde et stykke fladjern og ihugge stelnr. Det blev med de store bogstaver og tal. Som tidligere nævnt, der skal rammes præcist og hårdt. Det blev påsvejst på h. vange for.
Jeg fortalte i øvrigt hvordan proceduren var da jeg sidst fik synet en Corvette og hvordan andre gør i klubben, så en "lille salgs tale", gør bestemt ikke tingene værre. Brug evt. udskrifter etc., som dokumentation. Selvom at Vin nr i på A.stolpen ikke er gyldigt, så vis det, sammen med reg. att. Fortæl evt. kort om de stramme inførelses regler USA vs europa, her tænker jeg mht. at bilen kunne være stjålet eller ombygget. Som nævnt, langt de fleste synssteder kender til problematikken ift. manglende stel nr. ( I dit tilfælde er den jo blevet synet tidligere, men måske er det en synsmand, som er lidt tung at danse med.

For at gøre en lang historie kort, så er mit forslag: FIND ET ANDET STED, SOM HAR FORSTÅELSE FOR VETERANBILER:piggy:

Vh.
Tc

Lykkemark

Kære alle Jeg kan kun af

Indlægaf Lykkemark » 7. maj 2009, 21:46

Kære alle

Jeg kan kun af egen erfaring billige tc's indlæg.

For mange år siden, inden jeg fik mig tillagt "luksusbug" og Corvette var jeg den lykkelige medindehaver af en tratteraaa: Mitsubishi L 300 kassevogn (diesel)

Den skulle en dag til syn, hos Statens Biltilsyn i Ringsted. Alt gik som det skulle indtil synsmanden havde foretaget prøvekørslen og afsluttede med en test hvor han sætter en sonde i udstødningen og derefter giver meget fuld gas i meget lang tid, syntes jeg. Jeg kunne høre motoren skrige af smerte, jeg kunne mærke den indre vrede stige til dimensioner hvor Svanemølleværket ville være at sammenligne med en cykeldynamo, den indre djævel sagde:"smæk tossen en på kassen", den indre fornuft sagde: "vent til han har sat krydset", den indre fornuft vandt.
Krydset "godkendt" blev sat, jeg fik papiret, og så åbnede "mundorglet" med en kraft som Niagara vandfaldet, han fik læst og påskrevet og øjne og fanden og hans pumpestok.
Jeg er idag sikker på, at såfremt der havde været en Woo-doo heksedoktor tilstede havde han taget noter til senere brug, jeg var rasende.

Jeg var på daværende tidspunkt en aktiv helårscampist og havde købt en camping (s)vogn, med en passat som trækker og jeg skulle så have det der trailerkort. Jeg havde trænet hele vinteren i bakningens mysterier på Svanemøllens kaserne i Dansk Caravan Klub's regi så jeg var fornuftigt klædt på til køreprøven son jeg insisterede på at ville op til efter 3 timers kørsel i en Grand Vitara med efterfølgende dobbelt hestetrailer. Ugen efter mit synsbesøg skulle jeg så til køreprøve, lortemyndigheder.

Jeg sidder i Grand Vitara'en på Torvet i Ringsted og venter på den motorsagkyndige.
Døren i passagersiden åbnes, den motorsagkyndige sætter sig ind og..tratterahhhhhhhh, det var synsmanden.
Vore øjne mødtes, derefter fulgte et langt forløb hvor stort set samtlige blinde veje blev afprøvet (sådan følte jeg det i al fald), han satte krydset i bestået og vore øjne mødtes igen, og jeg følte at han ydmygede mig igen, jeg tror min t-shirt kunne vrides.

I dag tror jeg man ville have grinet af det.

Som tc skriver lidt forberedende salgsarbejde er nok ikke at foragte.

Lykkemark

Nillerdrengen. #531

Da jeg fik synet og

Indlægaf Nillerdrengen. #531 » 8. maj 2009, 19:05

Da jeg fik synet og godkendt min, var der ikke nogen slanger i min udstødning overhovedet.
Lad os se om han gør det næste gang.
Niels

Tilbage til "Generelt forum"