Jeg er lidt rådvild...

Alm. snak
redrrat-1115

Forureningskrav

Indlægaf redrrat-1115 » 18. mar 2009, 11:17

Hej

Jeg skal også til at have synes min `68 er. Så jeg var lige ved at få travlt da du skrev det med forureningskravene. Jeg ringede lige til den synsmand der skal syne Vetten og han sagde at politikerne ombestemte sig i går og der derfor ikke er forureningskrav til veteraner.
(Det var synsmanden i Brønderslev jeg talte med)
Men nu skinner solen jo, så nu skal der bare plader på. Så jeg skal hjem og have sat blinklys på, Svejset en stelnummerplade på og have den vejet ved Hedegaard, så er jeg sgu klar til syn :auto:

Mvh Julian

REDRRAT
julianjensen.dk

Skallerup#232

Hej Jeg skal også til at

Indlægaf Skallerup#232 » 18. mar 2009, 12:04

Hej

Jeg skal også til at have synes min `68 er. Så jeg var lige ved at få travlt da du skrev det med forureningskravene. Jeg ringede lige til den synsmand der skal syne Vetten og han sagde at politikerne ombestemte sig i går og der derfor ikke er forureningskrav til veteraner.
Men nu skinner solen jo, så nu skal der bare plader på. Så jeg skal hjem og have sat blinklys på, Svejset en stelnummerplade på og have den vejet ved Hedegaard, så er jeg sgu klar til syn :auto:

Mvh Julian

REDRRAT
julianjensen.dk

Hej, ok.. Det er da fedt.. :)

God vind med synet.! :streger:

Mvh. Skallerup.

Shark

Vejning

Indlægaf Shark » 18. mar 2009, 12:06

Hej

Mvh Julian

REDRRAT
julianjensen.dk

Hej redrrat
Et sparetip:
Da jeg fik min synet sidste år behøvede jeg ikke få den vejet. Synsmanden googlede efter det på internettet og tog det som dokumentation. Det er lidt forskelligt fra det ene synssted til det andet så kør evt. en tur derned og spørg dem om de skal bruge en vejeseddel.

Mvh.
Karsten #956

usa1#137-841

Hej mas SB= small block op

Indlægaf usa1#137-841 » 18. mar 2009, 21:12

Hej mas

SB= small block op til 5,7 Liter
BB= big block op til 7,5Liter

Mvh Jimmy # 637

Ja, men den holder heller ikke rigtigt længere.
Min Z06 7,0 er en small block.

Hilsen Flemming.:driving:

Roald #606

Hej mas SB= small block

Indlægaf Roald #606 » 18. mar 2009, 21:25

Hej mas

SB= small block op til 5,7 Liter
BB= big block op til 7,5Liter

Mvh Jimmy # 637

Der er lavet en 400 cui (6,55 liter) smallblock fra chevy af.

Her er et link til forklaring

http://www.smallblock.dk/modules/xoopsfaq/index.php?cat_id=6#9

'Mærke vs. Navn vs. Egenskaber vs. Cubic vs. Tradition'
- BigBlock vs. Mærke = Kun Chevy mærket havde navnet BigBlock (og SmallBlock). Ford & Mopar (eller rettere primært deres fans) har adopteret navnet/betegnelsen.
- BigBlock vs. Navn = Store Blokke fra Ford & Mopar med egenskaber lig Chevy's BigBlock er senere gennem historien nævnt i flæng som BigBlocks for at holde tingene enkelt med et simpelt fælles navn.
- BigBlock vs. Egenskaber = Både Ford & Mopar har blokke som opfylder den 'originale' Chevy BigBlocks egenskaber (dvs. distance mellem boringerne/fysisk ydre størrelse/vægt/tung roterende masse).
- BigBlock vs. Cubic = Cubic har intet med BigBlock/SmallBlock begreberne at gøre. Det hænger dog tilfældigvis og forvirrende ofte sammen.
- BigBlock vs. Tradition = Traditionelt er BigBlock begrebet blevet mishandlet og efterhånden blevet 'accepteret sandhed' for samtlige blokke der er størrere end 400CUI... Det har INTET på sig...

Skallerup#232

Heysan..

Indlægaf Skallerup#232 » 19. mar 2009, 13:17

Nåå...! Jeg var lige ved synsmanden igen i dag inden det går løs i morgen..

Vi snakkede lidt frem og tilbage og han forklarede mig, at hvis jeg synede min SB, som BB, kunne det godt lade sig gøre, da den som SB, er underdimensioneret i forhold til en BB... MEN...

Hvis den skulle synes som BB, ville den komme til at stå med 150 kg. mere i vægt og det ville sandsynligvis give lidt mere i afgift..

SÅ..... den bliver synet som SB, da jeg sandsynligvis aldrig får en BB i, og egentligt syntes jeg at en SB er sjovere at tune på.. :driving:

Jeg kunne bare angive flere HK på synsedlen i morgen oplyste han, så var jeg ude ovre at skulle have den gen-synet senere..

Flinker mand..!

Hilsen Skallerup.

Skallerup#232

Hej, det gik godt ved

Indlægaf Skallerup#232 » 20. mar 2009, 16:35

Hej, det gik godt ved synsmanden idag, der er ikke så meget der skal laves.. Så Kurt TH får ikke så travlt.. høhø..! :sifone:

Så varer det ikke længe før der er plader på.... Jubiii..!!

Jeg kan forøvrigt oplyse, at den regel som man lige havde vedtaget med hensyn til forureningskrav og ekstra afgift på gamle veteranbiler uden katalysator, jeg nævnte tidligere i dette indlæg, er bortfaldet igen, stemt hjem, kasseret og ude i kulden igen...:seeya: ihvertfald j.f. min synsmand.

DET er jo dejligt for dem der skal have synet fremover...

Hav en dejlig weekend.. SOLEN SKINNER..!! :willy_nilly:

Mvh. Skallerup

Tilbage til "Generelt forum"