Her er iøvrigt en liste med vægte på forskellige motorer:
http://www.team.net/sol/tech/engine.html
Hvad mener I om den moppedreng af en Cadillac V16 fra 1931 på 1600 lbs.
Den gamle sb står iøvrigt her til 575 lbs =260 kg.
C3
motor
-
Re: motor
Blyet vejer mest p.g.a. opdriften fra luften. Hvis man omhyggeligt afvejer 1 kg. bly og 1 kg fjer i et lufttomt rum og bagefter vejer dem ved jordoverfladen vil opdriften fra 'lufthavet' være ca. 10 gram større på fjerene end på blyet.
1 m3 luft ved jordoverfladen vejer ca. 1 kg.
C3

1 m3 luft ved jordoverfladen vejer ca. 1 kg.
C3
Re: motor
Kære Jan (man må godt skrive ';kære'; til folk man har drukket Gl.Dansk med når man selv har betalt dansk';en altså).
Nu skal jeg jo ikke være ham lyseslukkeren som siger: ';sneg der sig ikke et lille ';ca';ind i det slutsvar';, sådan lidt a';la: ';der er ca. en lille snes bajere i kassen når der kun er drukket en enkelt ?
Eller hvad med opdriften omkring det ';luft tomme rum'; ? Se den kender jeg godt, det ';lufttomme rum'; er mit hovede, ';opdriften'; er i Magasin';s Dameafdeling, acceleratoren er Dankortet, konstanten er det kommende kontoudtog fra den naive bank jeg stadig kan charmere.
Jan, jeg vil hævde (dejligt ord ikke), at spørgsmålet er temperatur relateret. Når jeg lister et hønseæg ned i en lille kasserolle her på Falster og vil koge det, så er det kogt ved ca plus 70 grader, da stivner æggehvidden.

Hvis nu jeg tager ægget med til Mars, så koger vandet ved plus 10 grader, men æggehvidden stivner først ved plus 70 grader, så jeg kan koge ægget i 100 år, men får aldrig et kogt æg (så ved hvilken temperatur får man et kogt æg, og hvor ?).

Uagtet at du stiller et konkret spørgsmål åbner du det selv ved at skrive ca i dit slut indlæg. Altså lidt ala:'; Er ca. gravid'; ikke at forveksle med : Jeg er ca. tørstig, eller jeg er ca. ';flad'; etc.
Jan, når man stiller Erasmus Montanus spørgsmålet hvad vejer mest fjer eller bly, handler det også om hvor bliver det vejet, og hvad skal resultatet bruges til.
Skal vi spørge: Er der liv på andre planeter ? Så kommer det: hvad er liv etc, hvad er livsbetingelser etc, hvad er kulstof blah blah.
Jan din ';ligning'; holder muligvis i Klampenborg, i al fald hvis du giver mindst een en Gammel Dansk

Lykkemark
ps. Godt Nytår, det var godt at møde dig og de andre rødder til vor Odyseé til Generalforsamlingen.