Medlemsnummer

Alm. snak
LasseG436

Re: re:Medlemsnummer

Indlægaf LasseG436 » 8. dec 2007, 12:32

Bjarne

Ok, jeg havde bare opfattelsen at det var David. Måske det var en ide at lave et menupunkt, omhandlende CCD's historie, en opfordring til de tidlige medlemmer

Gæst

Indlægaf Gæst » 8. dec 2007, 13:38

God ide! Kunne jo også tænkes at en af vores ';ældre'; medlemmer kunne tænke sig at lave et indlæg om hvordan klubben startede, hvem gjorde det, hvordan og så kunne jeg godt tænke mig at vide hvad man gjorde før internettet!

Det kunne da sikkert fylde et par sider i ccd-nyt og prydes af et par billeder fra den gang i 80érne!

Zean

david

Indlægaf david » 8. dec 2007, 14:28

Klubben blev på mit initiativ dannet på en stiftende generalforsamling den 6. okt. 1984 til et ræs på Sindal og jeg var da også formand de første mange år. På det tidspunkt havde den svenske klub været igang i 10 år, jeg blev medlem i 80 og efter at have været til et par træf svenske landstræf kom inspirationen til at danne en dansk klub. Dengang var en corvette rimelig uopnåelig for de fleste, men i sverige er der ingen registreringsafgift og corvetten var populær, på et tidspunkt var sverige det  land i verden med flest corvetter pr. indbygger.

Marc blev medlem i 90'erne. På et tidspunkt lavede Marc et medlemsregister i Access og fik nummer 1, jeg tror det hænger sammen med den automatisk tildeling af fortløbne numre i Access og han har velsagtens brugt sig selv som testperson. 

Af oprindelige medlemmer tilbage fra way back er Tømrer Rene og et medlem i det Jydske med en Can Am Corvette, kan ikke lige huske navnet og så undertegnende. Med den dengang var også indehaveren af Bennys Garage og Christian Bruun (Team Corvette) og så Ivan Snedker som jeg mødte til Holbæk cruise i selskab med ja, den samme  Corvette cab, respekt!

team corvette : www.teamcorvette.dk/teamcorvette.swf

bennys garage : http://www.bennysgarage.dk/:bfba877ewww.bennysgarage.dk/

LasseG436

Indlægaf LasseG436 » 8. dec 2007, 14:37

David

Jeg synes det er MEGET spændende at læse om klubbens historie. Jeg vil gerne opfordre dig og evt. andre til at skrive mere herom, hvis du kan finde tid. Jeg ved at du har en travl hverdag, men emnet er efter min mening vigtig for klubbens medlemmer.

david

Indlægaf david » 8. dec 2007, 14:59

Tak lasse, musikken er stadig den samme som dengang : 160.79.128.40:7684

(udmeldt) Jesper Krarup

Indlægaf (udmeldt) Jesper Krarup » 8. dec 2007, 17:34

Hej Lasse,

På CCD's hjemmeside er uploadet en del ældre numre af CCD-nyt - de kan downloades som pdf-filer.
Kig på nummer 3 fra 2002, deri er der en 4 sides artikel fra David, som i tekst og billeder fortæller om klubbens start. 

Ang. medlem nummer 1 var det som sagt Marc Grünberg - du kan læse lidt om ham i nummer 1 fra 2005.
Marc var i flere flere år redaktør på CCD-nyt og var flittig bidragyder i tre af de år hvor jeg var redaktør - han var en fin fyr.

... nå ja, og det er David også, men han er her jo endnu så han kan ikke klare for megen ros....  

LasseG436

Indlægaf LasseG436 » 8. dec 2007, 19:23

Jesper, tak for dine henvisninger.

David, du skriver tak til Mogens Camre for 35 års regelen, kan du ikke lige fortælle lidt mere om det?????

david

re:Medlemsnummer

Indlægaf david » 8. dec 2007, 21:04

Lasse jeg mener at Mogens Camre, som er veteranbilentusiast, var en af primusmotorerne i arbejdet med at få den rullende 35 års grænse istedet for de gamle regler, nu mangler vi bare at kunne få de sorte nummerplader til 60'er bilerne. Mener at Mogens Camre var medlem af Socialdemokratiet dengang men nu er i æhem DF.

kurt T H

Indlægaf kurt T H » 10. dec 2007, 00:23

Hej David ,jeg syntes at have læst et eller andet sted at Stig Neergård der kørrer Dragrace har været med i Clubben men ved ikke om det passer,,Claus X har du ikke den gl medlemsliste jeg sendte til dig en gang liggende der var alle nummerne på
Mvh Kurt

david

re:Medlemsnummer

Indlægaf david » 10. dec 2007, 08:14

Hej Kurt, jo hvis han havde en 78'er med dobbeltturbo tilbage i 80'erne passer det, der var ihvertfald en som hed Stig i Ry med en dobbeltturbo motor.

Tilbage til "Generelt forum"