Fed lyd...

Alm. snak
admin

Fed lyd...

Indlægaf admin » 22. aug 2011, 17:09

Klippet ligger nu også på CCD Film

[video=youtube_share;6grztIXfAAg]http://youtu.be/6grztIXfAAg

Lykkemark

He he Bjarne Sidepipes er dejligt

Indlægaf Lykkemark » 22. aug 2011, 20:33

He he Bjarne

Sidepipes er dejligt og fint og klæder en Vette. Jeg har det samme setup som på billedet, dog med 2 1/8" primære (det ser ud til at være 1 7/8" på billedet) samt steelshields. Jeg har ladet de medfølgende glasspacks blive i rørene, for ikke at miste hørelsen, og det virker på en måde fint. Du har brølet under acceleration, når man så har fundet sit tempo op til ca 110 km/t flader lyden ud, og minder faktisk om en standard udstødning (godt dæmpet).
Man kan vel på godt dansk sige, at man er i et vadested, med denne opsætning. Kommer man op imod 130 er lyden ret så højrystet.

Skal vi tage plussiden først:

Man kan køre langt og føre en hel normal samtale.
Det klæder bilen.
Frihøjden er helt problemløs, dvs vejbump og lignende klares ligesom daglig bilen.
Streeteffect, dvs unge mennesker der hænger uden for skoler, på gadehjørner, eller bare går tur, eller bare halv/helgamle hønisser som os andre, giver anerkendelse, de unge med hip hop håndtegn (tror jeg nok det hedder) de ældre altså os og ældre med positive bemærkninger, det er rart. Jeg kan ikke lade være med at knytte en lille hyggelig historie til dette. For nyligt gæstede fruen og jeg til et lille kræmmermarked.
Jeg var faldet i snak (som sædvanligt), denne dag med den rare mand der stod for øludskænkningen. Pludselig ser jeg en familie, med en masse børn rundt om "damperen", fedtfingre over det hele. Jeg skulle lige til at puste mig op, da jeg ser konen (altså min) åbne døren til førersædet, så ungerne, een efter een kunne komme ind at sidde i førersædet og få taget et billede på deres mors mobiltelefon, og så hører jeg een af de større drenge sige: "Luk døren og få det fede udstødningsrør med på billedet. Jeg vendte mig om og fortsatte samtalen med den rare ølmand.
Ingen "violinkasseeffekt".

Negative sider:

Jeg nærer ingen tvivl om at 1 7/8" primære nok giver bedre effekt.
Jeg nærer heller ingen tvivl om at glasspacks æder effekt.
Jeg har slet ingen tvivl om at den på filmen viste bil, lyder federe end min (på den korte bane).
Jeg har overhovedet ingen tvivl om, at streeteffekten er ligeså høj, i al fald for den yngre del af befolkningen.

Sluttale

Alt er jo individuelt, jeg går f.eks ikke så meget op i effekt så det gør noget, jeg kører og hygger mig. Til mit temperement, har jeg det sådan, at ligger der nogen i halen på mig og vil trykke lidt, jamen så lader jeg dem passere for de har jo sikkert travlt, eller vil se min bil fra siden og forfra, og den mulighed vil jeg bestemt ikke tage fra dem. Jeg har det rigeligt med at vide, at der er så meget saft og kraft i den gamle "kærre" at den ny kan aflevere alt det jeg kunne ønske mig, og lidt til.

Skal man have lyd på, klarer man sig vældig fint med chambered exhausts, altså hvis man ikke vil have rør på siden.

Lykkemark

admin

Ved gennemgang af forum opdager

Indlægaf admin » 23. aug 2011, 14:43

Ved gennemgang af forum opdager jeg at det måske er møbelmands Corvette??

http://www.club-corvette.dk/forums/showthread.php?t=34938

møbelmand

Jamen der er det da.

Indlægaf møbelmand » 24. aug 2011, 15:58

Jamen der er det da. Det var en knægt med en mobil som optog det, uden
jeg lagde mærke til det :cheers2:

Piberne er nu solgt, da de i min verden lød rigtig fedt, men larmede for meget.
Nu har jeg fået lavet et rustfrit system med cross over. Fed dyb lyd ved lav
fart, og vræl når man står på pedalen. :rant:

Tilbage til "Generelt forum"