Hej.
Jeg har nok ligesom mange andre her inde fået lyst til at købe min drømme bil, nemlig en corvette. Men da jeg ikke er den der har størst kendskab til corvetter, vil jeg håbe at der er nogle her inde, som vil give mig lidt guldkorn.
Her tænker jeg på hvad det er man skal kikke efter for at være sikker på at få en som er original?? hvilke faldgrupper en corvette evt. skulle have??
Jeg har kik på en med en 350 cui motor. og ville nok på et tidspunkt ha fundet en big block motor. Men det skulle der vil heller ikke være noget problem at ligge i eller??
Hvor mange hk. har sådan en 350 cui??
Håber der er nogle som vil udvide min forstand på corvetter
Info ang. corvette 68"
Re: Info ang. corvette 68'
Hvis det er en 68'er du er efter findes de kun med 327 originalt. En bigblock kan lægges i alle Corvetter, men specielt motoren er med til at afgøre graden af originalitet. Hvis den er original er en del af stelnummeret hugget i motorblokken en såkaldt 'numbers match'. Første øvelse vil jeg sige består i at danne sig en ide om hvormeget man er villig til at ofre, som med så meget andet får man hvad man betaler for, specielt originalbiler er der rift om og priserne er derfor høje. Heldigvis er dollaren lav forøjeblikket, så der er mulighed for at gøre et godt køb i USA. Der er givet mange gode råd til førstegangskøbere her i forummet, søg list og læs de mange guldkorn, så er du allerede godt i gang !