1 årsdag

Alm. snak
Filli

1 årsdag

Indlægaf Filli » 7. jan 2010, 22:03

i morgen 8/1 er det 1 år siden jeg begyndte dem totale adskillelse af min C3
fra 75 :)
undervogn er færdigsamlet og står klar til at få motor og gearkasse monteret
karrosseriet har været slebet helt ind til glasfiberen og været på værft for at få lavet nogle mindre reperationer og er blevet malet første gang
jeg satser på at få motor ilagt her i weekenden derefter er det fuld fart frem for montage af karossen så vi kan køre til sommer[

hilsen Kent :auto: :auto:

Lykkemark

Hej Kent Nu skriver du at

Indlægaf Lykkemark » 7. jan 2010, 22:32

Hej Kent

Nu skriver du at bilen har været på værft, altså bådværft. Det kunne jeg godt lide at høre noget mere om, sådan forstået:

Hvilket værft, hvor meget blev der lavet, gik det nemt og enkelt, var det til at betale (hvis man må være så nysgerrig) ?

Også gerne et foto.

på forhånd tak

Lykkemark

Filli

jo jo Lykkemark vel var skuden

Indlægaf Filli » 8. jan 2010, 07:42

jo jo Lykkemark

vel var skuden på værft (Poca Glasfiber i Hedensted)

den fik repareret en gammel skade i højre forskærm som kom frem da jeg fik skrællet al den gamle maling af

desuden var der nogle andre småting der skulle lappes så det tog et par dage så var den på ret køl igen

jeg har ikke fået en regning endnu (har glemt at rykke for den) så hvad prisen er ved jeg ikke

jeg kigger lige i arkivet om jeg har nogle billeder af det

Kent :auto:

Lykkemark

Det lyder spændende Kent. Jeg bor

Indlægaf Lykkemark » 8. jan 2010, 15:58

Det lyder spændende Kent.

Jeg bor jo her på Falster, og hernede er der nogle bådværfter.

I sommers stod jeg nede på den lokale benzintank, og ind kom der en firehjulstrækker med en gammel Lotus Elan på traileren, som så noget skrabet ud hist og her. Medens han proppede diesel ned i uhyret, kunne jeg jo ligeså godt forstyrre med det velformulerede spørgsmål:

"Hvad laver du med den bil" ?

Og så fortalte han at han havde lavet karosseri reparation på den for en kunde, og nu skulle han så aflevere tingesten.
Derefter stiller jeg så det dybsindige spørgsmål:

"Har du da meget forstand på sådant noget glasfiber ?"

Det mente han jo nok han havde, for han var bådbygger, og havde bygget både i mere end tyve år. (inde i hovedet ser man en trawler på vej ud over Vesterhavet på jagt efter torsk og kulrede kuller).
Hvorefter han siger de forløsende ord:

"Det er jo hare en båd der står på hovedet med fire hjul under".

Så blev man så klog, og så ovenikøbet hos Q8.

Gad vide om Thisted Forsikring nytegner veteranbåde med mere end 300 HK, hvis ja så er den jo lige i skabet.

Lykkemark

Gæst

Hej Lykkemark Thisted Forsikring tager gerne

Indlægaf Gæst » 8. jan 2010, 18:03

Hej Lykkemark

Thisted Forsikring tager gerne både ind med over 300 HK forudsat at der kun er et blad på skruen!:willy_nilly:

Miho

Hej Lykkemark Jeg fik lavet glasfiber

Indlægaf Miho » 12. jan 2010, 14:55

Hej Lykkemark

Jeg fik lavet glasfiber arbejde i føresiden ved pedallerne og kardantunnel hos Toreby karrosserifabrik, de har lavet et fint stykke arbejde og til rimelig penge.

Michael #731

Tilbage til "Generelt forum"