LYGTER
LYGTER
Det er første gang jeg skriver her, jeg fik min c3 fra 72 hjem fra SC her lige efter jul og er begyndt at kigge skille lidt ad for at finde ud af hvad der skal bestilles af reservedele for at få den synet og køreklar, der byder sig så en del spørgsmål og eet af disse er lygteføring. Hvordan skal disse være, hvad kræves for syn i DK. Skal der monteres sideblink? og må der bibeholdes de gule fremad rettede lys som kørelys og hvad med i bag? er der bud på dette
-
Re: LYGTER
Ja det kommer jo an på den synsmand du får..
Men jeg kan da fortælle at gult kørelys ikke gik for mig, så jeg installerede kørelys i de primære lygter. Der burde ikke ellers være problemer med dine originale lygter.
Der skal også monteres sideblink. Det skal ikke fastmonteres, men kan f.eks. sættes på med selvklæbende tape. det tager ikke mange øjeblikke at sætte det på.
Bagpå er der nogle lidt sjove regler. før i tiden skulle bilen være fra 66 og før hvis den skulle have lov at have røde blink. Nu er det lavet om til en rullende grænse, som jeg mener er 35 eller 38 år - det er der nok nogen andre der lige kan slå fast. Dvs. at der såmænd skal regnes tilbage for at finde ud af om du må have røde eller gule blink på bagerst.
Held og lykke med det.
Men jeg kan da fortælle at gult kørelys ikke gik for mig, så jeg installerede kørelys i de primære lygter. Der burde ikke ellers være problemer med dine originale lygter.
Der skal også monteres sideblink. Det skal ikke fastmonteres, men kan f.eks. sættes på med selvklæbende tape. det tager ikke mange øjeblikke at sætte det på.
Bagpå er der nogle lidt sjove regler. før i tiden skulle bilen være fra 66 og før hvis den skulle have lov at have røde blink. Nu er det lavet om til en rullende grænse, som jeg mener er 35 eller 38 år - det er der nok nogen andre der lige kan slå fast. Dvs. at der såmænd skal regnes tilbage for at finde ud af om du må have røde eller gule blink på bagerst.
Held og lykke med det.
-
re:LYGTER
Hej der
Min vette fra 72 blev synet den 12-06-07 med orginal lygter og blinklys og rød blink bag.
Den blev synet i Glostrup.
mvh Johnny
Re: re:LYGTER
Hej Johnny.
Hvor i Glostrup fik du synet den?
Min 73èr skal til syn og jeg er lidt nervøs for valg af synshal.
Hilsen
John
Hvor i Glostrup fik du synet den?
Min 73èr skal til syn og jeg er lidt nervøs for valg af synshal.
Hilsen
John
-
Hej John
Det er Glostrup Bilsyn Smedeland 1c 2600 Glostrup Tlf 43474720.
Johnny
Det er Glostrup Bilsyn Smedeland 1c 2600 Glostrup Tlf 43474720.
Johnny
Hej Johnny.
Tak for oplysningen.
Hilsen
John
Tak for oplysningen.
Hilsen
John