C1 og C2 Restomods

Alm. snak
(udmeldt) Anders

C1 og C2 Restomods

Indlægaf (udmeldt) Anders » 29. apr 2008, 14:09

Nu fik jeg en idé om at der i hvert fald er en anden end mig i klubben, der er interesserede i restomods C1';ere ved træffet forleden og som opfølgning på den ';dele-tråd'; jeg netop har oprettet om en C3';er, kan jeg da fortælle om en positiv oplevelse jeg netop har haft.

Jeg har i de sidste par dage været i dialog med Tim som er indehaver af http://www.vetterods.biz/. Han har igennem 25 år renoveret Corvetter og i de sidste 5 år er han fulgt med på den voldsomt stigende bølge der hedder restomods. Således er han p.t. i gang med en 63 Corvette til en kunde i Dubai, samt flere C1';ere. Alle med originale titles (med undtagelse af 1). Dvs. han skaffer body/frame osv. med en clear title og laver dem om som man ønsker det. Har man ikke hørt om ham, er det fordi han udelukkende reklamerer via word of mouth og har rigeligt at lave med det. Man kan også selv være med i byggeprocessen (bl.a. har Dubaifyren selv været i USA i et par uger og været med til at bygge sin egen bil og de skriver og ringer dagligt med hinanden). Vetterods sørger for at alt værktøjet er der, folkene er der, at de bedste dele i verden til din bil er der osv. og alt efter hvor meget du deltager jo billigere bliver det. De kan også lave en til dig fra bunden uden at du skal gøre andet end at køre i den.

Du vælger også selv hvilken LS motor du ønsker i bilen

Prisen for en færdig bil starter på 450.000 kr. og kan godt runde millionen for de helt dyre, men som han selv siger:

';it is the fastest growing segment of the corvette world. and once you drive one of these go karts on steriods you will know why';

Tim virker som en fornuftig person at tale med inden man kaster sig ud i et restomod projekt, underordnet om han skal lave den, eller bare give et par råd. Så er tippet hermed givet videre. Tims e-mail er på siden.

Jeg har set flere restomods til omkring 100,000 dollars på nettet, men hvis man for næsten det samme kan bestemme det hele selv + måske selv være så meget med i det, så det bliver endnu billigere, så er det da værd at undersøge.

Skulle nogen have kendskab til en C1 restomod i DK, så kunne jeg virkelig godt tænke mig at prøve at få en tur, så råb endelig op hvis I kender nogen, der har lyst til at ';prale lidt';. Jeg tror desværre ikke der er en sådan på dansk jord, men det kunne jo være man var heldig?

Tilbage til "Generelt forum"