Garmin gps

Alm. snak
Lolk

Garmin gps

Indlægaf Lolk » 26. maj 2013, 20:40

Vi var et par stykker der snakkede om opgradering af gps`en. En af mine venner har undersøgt det vedr. vores 1½ år gammel gamin gps. Det kostede ca 700,- kr. Købte man en ny ved FDM kunne man få en med livlang gratis opgradering for 900,- til 1000,- kr. Er der nogen der har fundet nogle bedre tilbud ?
mvh lolk

Klaus E

Hej Lolk. Ved ikke om det

Indlægaf Klaus E » 26. maj 2013, 22:10

Hej Lolk.

Ved ikke om det er et bedre tilbud, men du skal se dig for.
FDM's pris med medlemsrabat er ikke altid så billigt som de lader det se ud - Elgiganten har ofte en bedre pris har jeg oplevet.

Og et lille tip mht. life time opdatering - skal prøve at gøre en lang historie kort:

Min far købte for lidt tid siden en Garmin 2595LMT med life-time opdatering. Og han havde set på Garmins hjemmeside hvor "nemt" det var at opdatere den. De har nogle videoer som beskriver forløbet ganske fortrinligt. Som hans trofaste "IT support" blev jeg selvfølgelig involveret i det.
Men ingen roser uden torne.
Det viste sig at selve downloaden fra hjemmesiden tog 6 timer. Og det er ikke fordi hans forbindelse er langsom. Overførsel fra PC til GPS er også en temmelig langsommelig affære. Og ryger du så ind i en fejl, så der smutter et eller andet - her skete det at et par ikoner pludselig var på engelsk, tja, så er Garmin's råd - download igen og opdatér på ny - altså 6 timers download og ..... :cuss:
Men 3 forsøg (og 3 dage senere) var det lykkedes. Hvad der gik galt og hvorfor, instruktionerne blev fulgt til punkt og prikke, ved jeg ikke.

Min egen er vel 3-4 år gammel, og har ikke købt ny pga. det opdateringsbølv.

Ikke desto mindre blev der indkøbt en Garmin 2495LMT i fredags på min bedre halvdels ønske. Hun ville have GPS i sin bil. Øv - på den igen.
Så en tur i Elgiganten og hente sådan en fyr. Det er så en man kan tale til - underforstået skændes med! Synes den er en klovn til at genkende det vejnavn man siger til den - men det er en anden historie.
Elgiganten tilbyder at du betaler et engangsbeløb på 300,- og så kan du bare aflevere dyret i butikken, hente den næste dag og så er den fuldt opdateret. Det gælder i hele dens levetid. Altså et tilbud vi sagde pænt ja tak til, med ovenstående historie i baghovedet.

Så jeg vil ønske dig god jagt;)

Tommy

En opdatering til 700 Kr

Indlægaf Tommy » 27. maj 2013, 00:22

En opdatering til 700 Kr man kan købe en ny Garmin til 700 Kr, jeg går efter det sidste, så har man også en ny skærm uden ridser samt et frisk batteri.

bruno-886

Jeg bruger min telefon med

Indlægaf bruno-886 » 27. maj 2013, 07:46

Jeg bruger min telefon med google maps den er altid opdateret, og i danmark er det stort set gratis

Tilbage til "Generelt forum"