Lifters
Lifters
På grund af lidt snakkende ventiler, er jeg begyndt at se lidt på justeringen. Det undre mig at stødstængerne faktisk er lidt løse i det. Da det er hydrauliske lifters der er benyttet, skulle de jo sådan set ikke justeres, - eller hvad? Kan man benytte den gammelkendte metode med at stamme vippetøjet indtil man mærker modstand ved at dreje stødstængerne, og så en halv omgang mere, eller er det kun på NYE lifters
Re: Lifters
Hvor meget har din motorolie kørt ? desto ældre olien bliver desto mere skummer den og det giver ventilstøj, for det næste skal man altid bruge den olie fabriken foreskriver, mange tror at desto dyere en olie bliver desto bedre bliver den, det kan også godt være rigtigt, men bare ikke når man bor i Danmark, for det går hen og bliver en Arktisk olie, og bliver den dyr nok, havner den på SAE 0, og hvor er vi så henne ?, ja vi er jo stadig i Danmark, så skån din motor og brug det fabrikken foreskriver. Det var lidt om motor olie, jeg påstår ikke du har hældt det forkerte olie på, men mange har brugt formuer på deres ventilløftere og løsningen er bare den rigtige olie.
Hilsen Tommy 358
Hilsen Tommy 358