Periodisk syn

Alm. snak
mercy

Periodisk syn

Indlægaf mercy » 13. nov 2011, 09:33

Davs med jer xmas

Er der nogle der har gode erfaringer med syns haller i Køge området, skal nemlig til syn nu da vetten er blevet 40 år. Jeg har en ide om at det skal være et sted hvor de ved lidt om vores biler så man ikke havner hos en flok tosser der vil lave bilen om.

Hilsen Søren k

Kenneth Hansen

Hej Søren Jeg ved at det

Indlægaf Kenneth Hansen » 13. nov 2011, 10:03

Hej Søren

Jeg ved at det ikke er ved Køge, men hvis du ikke kan finde et godt sted at få synet bilen, så var det en ide at få den synet i Kalundborg hos A-Plus ( jeg ved at det er en længre køretur ), vi har fået synet vores der 4 gange, og altid en god oplevelse .

Eller prøv at spørge Lasse.

Held og lykke

Hilsen Kenneth

Brugeravatar
Anders #258
Geografisk sted: Skælskør

Hej Søren Vestsjællands Bilsyn i Slagelse

Indlægaf Anders #258 » 13. nov 2011, 17:39

Hej Søren

Vestsjællands Bilsyn i Slagelse er også en mulighed. Indehaver Niels Rask ved en del om US-biler, og har altid fået god behandling. Han har 2 filialer i Slagelse, men er oftest selv i dén der ligger bag Stop39 (ved afkørsel 39 på motorvejen). Filialen er godt nok til syn af lastbiler, men han tager også imod personbiler. Tidsbestilling er ej nødvendig.

God fornøjelse

Mvh. Anders

JHA

Hej Søren Jeg har haft gode

Indlægaf JHA » 13. nov 2011, 22:32

Hej Søren

Jeg har haft gode oplevelser med A-Plus i Herfølge. Der gik et par meget professionnelle bilassistenter, som både gav gode råd om bevarelse af bilen m.v., men også krævede at tingene var i orden. DE VAR TIL AT TALE MED.

Et af de steder du ikke bør henvende dig er hos A - SYN i Herfølge, som ligger på Vordingborgvej i Herfølge. Her mødte jeg personale, som umiddelbart forekom at være ankommet fra Vorupør silde industri eller fra et relativt ukendt bornholmsk pibeskærerfirma.

Ikke at der på nogen måde er noget i vejen med personer fra sådanne firmaer, hvis blot de blot fastholder deres viden i dette fag.

JHA

i fortsættelse af mit skriv

Indlægaf JHA » 13. nov 2011, 22:39

i fortsættelse af mit skriv er det jo altid en god iden at stikke tomaten indenfor og tage en kommunikativ føler med hvordan man opfatter dette komende syn.

P.S.: Så kan man jo også sikre sig at der ikke i mellemtiden er ansat " fiskeobducenter " eller " snadefabrikanter " på stedet.

mercy

Super tror jeg lige lægger

Indlægaf mercy » 14. nov 2011, 09:41

Super tror jeg lige lægger vejen forbi Herfølge her til foråret. Er blevet indkaldt her til januar, men for syns tiden rykket til foråret.

Hilsen Søren k :reddevil:

Brugeravatar
Anders #258
Geografisk sted: Skælskør

Hej Søren Jeg var også indkaldt

Indlægaf Anders #258 » 14. nov 2011, 20:44

Hej Søren

Jeg var også indkaldt til 40-års syn pr. nytår 2009-10, men fik beskeden at synsfristen ikke kunne flyttes. Den "flinke" medarbejder oplyste så, at jeg bare kunne undlade at booke en tid, og så vente på 1. påmindelse og siden 2. påmindelse (med 3-ugers frist inden overgivelse til Politiet). Der gik lang tid inden 1. påmindelse kom, og 2. påmindelse kom ca. medio/ultimo marts, så jeg indenfor fristen kunne nå at køre til syn i herlig forårs-sol.

Mvh. Anders

Gæst

Benytter samme metode som ovenstående,

Indlægaf Gæst » 15. nov 2011, 15:41

Benytter samme metode som ovenstående, og har gjort det 4 eller 5 gange, da jeg normalt skal til syn 1 januar. Metoden er OK da den rykker synet til det bliver godt vejr.

Men det ville da være mere reelt hvis man kunne rykke datoen.

Goofy

Benytter samme metode som ovenstående,

Indlægaf Goofy » 20. nov 2011, 00:05

Benytter samme metode som ovenstående, og har gjort det 4 eller 5 gange, da jeg normalt skal til syn 1 januar. Metoden er OK da den rykker synet til det bliver godt vejr.

Men det ville da være mere reelt hvis man kunne rykke datoen.

Hej Bjarne.

Man kan godt rykke syns datoen.
Man gør bare følgende , man trækker tiden til det bliver godt vejr, så udfylder man en blanket lige som om man skal have et registrærings syn,
og på den sætter man X i at syn's datoen og ikke bilen's fødselsdag skal bruges til periodesyn.
prisen for synet er den samme.

Har selv benyttet den metode og det virker.

Hilsen Jesper......

Sømanden

Periodisk syn kan foretages op

Indlægaf Sømanden » 20. nov 2011, 08:45

Periodisk syn kan foretages op til 6 måneder før den specifikke dato der er angivet på registreringsattesten, men det kræver så lige at man er lidt opmærksom og forudseende, men det er da en mulighed.

Tilbage til "Generelt forum"