Jeg troede jeg var en del inde i reglerne, men det holdt kun til jeg selv skulle igennem det hele og derfor håber jeg på lidt hjælp.
Jeg har en bil fra 1967, der står registreret til første indregistrering den 31.12.1967. Jeg har den indregistreret som veteran over 35 år og skal til normalt syn hver 2. år. Nu er den dog netop indkaldt til syn her i dens 40. år og det skal være senest 31. juli og derfor ville jeg jo gerne registrere den som 40 års veteran og dermed overgå til 8 års syn efter det syn. Kan jeg først gøre dette efter den 31.12 og betyder det så 2 syn for mig lige efter hinanden? Jeg havde håbet lidt på at man kunne gøre det i bilens 40. år og ikke lige på datoen, men kan ikke finde noget om dette og telefonkøen til motorkontoret fortsætter i en evighed og selv om jeg kommer igennem, viser erfaringen at jeg ikke garanteret kompetent hjælp, så jeg spørger jer vette-kløgtige mennesker herinde. Har andre været igennem det samme og hvad var jeres resultat?
Anders
PS. og så lige noget helt andet. Nøj hvor er jeg glad for at der er kommet et RSS feed på det her forum. Tak for det webmaster!
Hjælp til at forstå reglerne
-
Re: Hjælp til at forstå reglerne
Hej Anders
er bilen 35 år skal den ikke synes hvert andet år men skal til syn når den er 40 år. og derefter hvert 8 år. så hvis den bliver synet nu ved indkaldelse skal en først synes i år 2015. 40 års synet skal ikke nedvendigvis laves på 40 års dagen
Henrik
er bilen 35 år skal den ikke synes hvert andet år men skal til syn når den er 40 år. og derefter hvert 8 år. så hvis den bliver synet nu ved indkaldelse skal en først synes i år 2015. 40 års synet skal ikke nedvendigvis laves på 40 års dagen
Henrik