Motorproblemer T&L Engines

Alm. snak
Roald #606

spørgsmålet er hvor længe de

Indlægaf Roald #606 » 9. aug 2009, 01:23

spørgsmålet er hvor længe de overlever som firma med omtale som dette hvor desperate kunder beder om hjælp til advokater:

http://forums.popularhotrodding.com/70/7685480/whats-the-latest/anyone-else-had-dealings-with-t-l-engines-lately/index.html

her er flere tråde med start helt tilbage fra 2006 og 2007 der advarer mod at bruge firmaet.

http://www.hotrodders.com/forum/anybody-use-t-l-engine-development-151785.html

http://www.fordmuscle.com/forums/stroker-engines/458358-t-l-engines-n-c.html

Lyder spændende... :leaving:

I have seen and worked on a 408 from T&L.
First fired the engine and heard a bunch of racket, found out the rockers were hitting the valve cover baffles. When we pulled the covers off, they had double gaskets? WTF, from a "Nascar" shop, and then we found where they had already beat the baffles up into the covers with a hammer.(some real top notch junk)
After many unreturned phone calls, the owner finally recieved the right valve covers.
After a few miles the oil pump siezed, it was repaired by a local shop.
They CLAIM to be a "Nascar" shop, bull ****. They may have at one time built a Nascar engine, but that does not mean that they are still in the game.
Would a reputable builder, sell there stuff on Ebay?
10 dollar an hour monkeys throwing half ass parts together. Good luck to anyone that is sucked in.
I have seen enough to know better.

http://www.fordmuscle.com/forums/stroker-engines/458358-t-l-engines-n-c-4.html#post1401833

Ive had the same runaround as you guys ..... I just thought it was becaurse i was from Denmark.

But anyhow it came ! And after install i drove 60 miles then i found out it had a blown headgasket they said it was my own dooing becaurse it ran on 95RON gas and the timing was changed to 16 degrees from 10deg. becaurse it didnt run well and it died at idle and idle was set to 1200rpm .......

Ive gad the gasket changed two days ago and again after 60 miles today its time to be towed ....Blown head gasket !!!!!

And no i havent hammered the gaspedal the revlimiter hasent been hitted and its set to 5000rpm

Ill never buy there again eventhoug ill soon gonna need a race engine

http://www.fordmuscle.com/forums/stroker-engines/458358-t-l-engines-n-c-5.html#post1429870

karstenhorn

Hej Karsten ja det må du

Indlægaf karstenhorn » 9. aug 2009, 07:15

Hej Karsten
ja det må du godt den giver på baghjulet 220 hk ved 5500 omd og på motoren 289,3 ved 5300 omd og et nm 505,7 ved 2864 omd

jeg ville have lagt målingen ind men jeg kan ikke få til og virke

Michael

her er den:

Hejsa

Det var ellers noget af en forskel mellem de lovede 420 hk og virkeligheden. Som David illustrerer, tror jeg næppe at den motor nogensinde har ydet den effekt de ellers udlover den til på deres hjemmeside.
Havde det været mig så havde jeg øjeblikkelig bedt om at få mine penge tilbage og derefter fundet en anden motor. Det er jo også helt åbenlyst at T & L har nogle seriøse kvalitetsproblemer hvilket fremgår tydeligt af de links David og Roald har sendt ind.
Hvordan et dansk firma kan sælge et produkt der har så åbenlyse kvalitetsproblemer er mig en gåde, dog er det heldigt for jer at købeloven trods alt gælder.

Mvh
Karsten Horn

John #817

Hvor er disse motorer købt

Indlægaf John #817 » 9. aug 2009, 08:32

Hvor er disse motorer købt i DK?

kurt T H

min står til 10,4 i

Indlægaf kurt T H » 9. aug 2009, 09:12

min står til 10,4 i comp mener det er Dart pro1 215 cc toppe der er på

Mvh Kurt T H
:auto:

merc

motor problemer

Indlægaf merc » 9. aug 2009, 16:04

Tjaa uden at jeg vil have nogen problemer med diverse forhandler her i
danmark eller i usa :)

Hvis det var mig, der havde købt en motor, der ikke lever op til dèt som jeg har betalt for, ville jeg levere den tilbage. For hvis man bare begynder at skifte stempler eller topstykker osv, så er det jo ikke den samme motor som der blevet dynoet, dvs at man ikke ved hvor mange hk eller moment den får, så skal man begynde helt forfra .....

-man skal jo lige huske på at det her jo er NYE motorer, som man har betalt 50.000kr - 70.000kr for og ikke èn brugt motor.

Flemmeng du har ret det har ikke noget med vejle havn at gøre ,,, men der bliver jo altså også spurgt om hans motorproblemer var blevet løst, derfor svarer folk jo som de gør...... og hvad så????

Tråden skulle hedde Motor problemer .......fra firma :::::::

og det vil da være fint hvis der er andre der har disse motore der vil give sig til kende om de også har problemer bare sådan så vi ved hvad vi ikke skal købe
Det er jo det vi har en klub til....

John #817

Tjaa uden at jeg vil

Indlægaf John #817 » 9. aug 2009, 17:28

Tjaa uden at jeg vil have nogen problemer med diverse forhandler her i
danmark eller i usa :)

Hvis det var mig, der havde købt en motor, der ikke lever op til dèt som jeg har betalt for, ville jeg levere den tilbage. For hvis man bare begynder at skifte stempler eller topstykker osv, så er det jo ikke den samme motor som der blevet dynoet, dvs at man ikke ved hvor mange hk eller moment den får, så skal man begynde helt forfra .....

-man skal jo lige huske på at det her jo er NYE motorer, som man har betalt 50.000kr - 70.000kr for og ikke èn brugt motor.

Flemmeng du har ret det har ikke noget med vejle havn at gøre ,,, men der bliver jo altså også spurgt om hans motorproblemer var blevet løst, derfor svarer folk jo som de gør...... og hvad så????

Tråden skulle hedde Motor problemer .......fra firma :::::::

og det vil da være fint hvis der er andre der har disse motore der vil give sig til kende om de også har problemer bare sådan så vi ved hvad vi ikke skal købe
Det er jo det vi har en klub til....

Jeg er fuldstændig enig........

david

Jeg er fuldstændig enig........ Tja hvis

Indlægaf david » 9. aug 2009, 18:10

Jeg er fuldstændig enig........

Tja hvis i laver en gruppe som prøver at gøre noget ved det kender jeg en med en 408'er fra T&L Engines som er sprunget i luften efter 100 km ( lejedefekt/krumtap kontakt med motorblok)

Christian #384

Jeg har planer om at

Indlægaf Christian #384 » 9. aug 2009, 19:04

Jeg har planer om at købe en shortblock her efter sæsonen. Da det er en stor investering for mig, vil jeg da også gerne vide hvad andre har af erfaringer på området! Jeg gider simpelt hen ikke at have en sæson ødelagt med en fejlinvestering!

Christian

Nillerdrengen. #531

Christian. Hvis du vil sikker på

Indlægaf Nillerdrengen. #531 » 9. aug 2009, 22:41

Christian.

Hvis du vil sikker på ikke at blive røvrendt, er det bedste nok at købe det hos Ohio Crank

http://www.ohiocrank.com/home.html

Det er lidt dyrere, men du får hvad de lover.
Jeg har snakket med en ven jeg har i USA, og han siger at motorer er et ludermarked. Det er ganske få motorbyggere/leverandører der leverer det de lover, så man skal passe overordentligt på når man begiver sig ud i sådan et projekt.:beatdeadhorse5:

E-bay skal du holde dig langt fra.(det er der ludermarkedet er) Som han siger, dem der virkelig kan det der, behøver ikke E-bay.:smash::smash:

Niels :driving::driving:

karstenhorn

Hejsa Tør man spørge om der

Indlægaf karstenhorn » 11. aug 2009, 15:38

Hejsa

Tør man spørge om der er kommet en løsning på problemerne med de T & L motorer, anerkender det danske firma gængse regler om garanti/Købelov etc.?

Mvh
Karsten Horn

Tilbage til "Generelt forum"