Om få måneder skal vi igang med de indendørs sysler, med ødelagte knoer, eder og @# sgu', hurrah råb, klap på egen skulder og sådan noget rart noget.
Jeg har derfor besluttet at jeg vil have bilen op i luften så jeg kan hjule rundt nedenunder den trygt og godt.
Jeg har begrænset loft højde så en lift der kan løfte 2 meter her helt uinteressant. En klargøringslift af saksemodellen passer mig heller ikke.
At ligge under bilen og den er understøttet af 4-6 stk 4 ton bukke sikre med hjul m dæk i hjørnerne får mig ikke til at føle mig tryg, alene tanken om disse bukkes tilblivelse inkl fyldmaterialer giver mig alle mulige tanker.
Derfor efter mange dybe overvejelser stoppede tankerækken ved denne ting, en Kwiklift som har de ting jeg skal bruge:
http://www.kwiklift.com
men den har også et par minusser, f.eks. at den er lavet ovre i Amerika hvilket gør den ganske dyr inden den er ankommet til Falster, og at den er lavet i jern, hvilket gør den ganske tung.
Men da man nu kan finde alt på nettet hvis man blot finder den rigtige ordsammensætning så fandt jeg denne:
http://www.levo-artis.com
Og det er jo næsten samme surdej, dog er der to store fordele, denne er lavet i Alu og rustfrit stål og vejer derfor en brøkdel, så den er nem at smide op på et par stigebeslag når den ikke bruges, og så kommer den lige ovre fra moder England, det er jo nemt.
Nu skulle jeg så lige finde ud af om firmaet lever og har det godt og det kan man jo ikke vide så meget om i disse tider. Så jeg skrev dertil til Hr Stu:
"I would like to buy the 2000 kg lift support system with two cross bridges.
Could you pls give me a call.
og idag fik jeg svar så firmaet lever:
"Hello Bent,
I have tried calling but didn't get through.
I have just requested a transportation quote from DSV and await their response (probably Monday).
Considering the C3 chassis you may not need two Cross Bridges. It appears you may need one for the front, but at the rear the chassis rails appear as though they may be directly above the ramp.
You could simply jack off the ramp on each side using a scissor jack at the rear.
If you need lift beams we can design them to suit your car.
I always recommned the main system is purchased first so you can asses the need for additional items. This way, if you need Cross Bridges and lift beams we can design them specifically for your car.
I will be in touch next week.
Best regards,
Stu Sonley
Levo-Artis Ltd
Se det begynder jo at se fornuftigt ud.
Lykkemark
Liftsystem til Corvetten !
De to stykker alu-dørk kan
De to stykker alu-dørk kan du da få bukket over ved naboen Lykkemark.
Tommy.
Tommy.
Øhm, min ene nabo dyrker
Øhm, min ene nabo dyrker sukkerroer og den anden har en grisebasselugtefarm.:rant:
Jeg kan sagtens se "at det er bare at få bukket et eller andet", men sådan er det jo med alting: "det er bare at". Hvis du kender nogen der bare lige kan fixe, sådan et par "skinner" med tilhørende "skamler", så er jeg dæleme af lutter øre. For jeg kender altså ikke nogen, som kan og vil noget sådant.
Og hvis jeg ovenkøbet kan spare nogle "rigsdaler", så bliver jeg helt vild:reddevil:.
Men det skal være sikkert udført.
Sikkerheden ligger mig meget på sinde og jeg skal sige dig hvorfor. Jeg havde som barn en halvonkel på Bornholm, som skulle arbejde under en gummiged. Den blev klodset op som man plejede at gøre, med lidt tønder og andre solide ting man nu kan finde på en fiskerihavn. Han blev knust.
Lykkemark
Jeg kan sagtens se "at det er bare at få bukket et eller andet", men sådan er det jo med alting: "det er bare at". Hvis du kender nogen der bare lige kan fixe, sådan et par "skinner" med tilhørende "skamler", så er jeg dæleme af lutter øre. For jeg kender altså ikke nogen, som kan og vil noget sådant.
Og hvis jeg ovenkøbet kan spare nogle "rigsdaler", så bliver jeg helt vild:reddevil:.
Men det skal være sikkert udført.
Sikkerheden ligger mig meget på sinde og jeg skal sige dig hvorfor. Jeg havde som barn en halvonkel på Bornholm, som skulle arbejde under en gummiged. Den blev klodset op som man plejede at gøre, med lidt tønder og andre solide ting man nu kan finde på en fiskerihavn. Han blev knust.
Lykkemark
Kontakt firmaet og få tilsendt
Kontakt firmaet og få tilsendt martriale om ramperne, så har du målene og tager ind til den nærmeste vognfabrik, de klipper og bukker mens du venter ( for det er det eneste de har at lave den dag ) derefter tager du hjem og borer huller, og vupti Lykkemark er klar til de mørke vinteraftener.
Tommy.
Tommy.
Kontakt firmaet og få tilsendt
Kontakt firmaet og få tilsendt martriale om ramperne, så har du målene og tager ind til den nærmeste vognfabrik, de klipper og bukker mens du venter ( for det er det eneste de har at lave den dag ) derefter tager du hjem og borer huller, og vupti Lykkemark er klar til de mørke vinteraftener.
Tommy.
det er ren kina-kopi tankegang :rofl: :seeya:
det er ren kina-kopi tankegang
det er ren kina-kopi tankegang :rofl: :seeya:
Ja men made in Denmark
Nej Jørn Som jeg skrev i
Nej Jørn
Som jeg skrev i indledningen så vil jeg heller ikke have en saksetingest.
Tommy, det er helt rigtigt at jeg bare kan gå hen til en vognfabrik, og derefter bare få boret nogle huller og derefter bare få fat i noget rustfrit stål og lave nogle pinde med nogle låse på, og så kan jeg måske nok spare nogle penge, måske. Men det er da en vej.
Men Tommy jeg kender mig selv forholdsvis godt efterhånden, så jeg tror jeg vælger færdigløsningen (der er en årsag til at jeg ikke blev håndværker).:cuss:
For mig handler dette projekt om to ting: sikkerhed og tilgængelighed.
Jeg havde det ikke godt med at ligge under bukke sidste vinter og det blev heller ikke til andet en det yderst nødvendige skrueri, fordi jeg kunne simpelthen ikke lide at ligge der, det gav mig tanker henaf de stilladser man ser i Thailand og Egypten. Jeg kom også til at tænke på hvad forsikringsmanden ville sige til min kone hvis jeg lå mast flad under mine 4-6 4 tons bukke "Made in somewhere".
Ville han sige: "Her er kassen med penge til paraplydrinks og græske gigolo's nu hvor Svend Erik Kedelig har samme tykkelse som et stykke knækbrød". "Det er godt at de har en faktura fra nogen, vi kan gøre regres imod, og i det mindste har han da gjort hvad han kunne for ikke at blive flad med vilje."
eller kunne han finde på at sige:
"Hvad får den ellers bemærkelsesværdige, flinke, gavmilde, tiltalende og charmerende Hr. Lykkemark til at bevæge sit luksuslegeme ind under 1500 kg jern og skrammel, der kun holdt stangen af nogle bukke til et par 100 krone sedler stykket, fremstillet af Hr.Kung Fu som i øvrigt ikke ved, at hans arbejde er en meget lille del af prisen. De paraplydrinks kan de kikke i vejviseren efter enkefrue, og de græske gigolos, må undvære deres behagelige selskab, for nu tager jeg min kasse med penge med tilbage til aktionærerne."
Jeg indrømmer blankt at jeg er blevet en tøsedreng her på mine gamle dage, som yngre hoppede jeg gerne ud af velflyvende maskiner med noget der lignede en pose vasketøj i et håb om at den ville forvandle sig til en faldskærm, idag kan jeg ikke lide at stå på en stige og male vindskeder.
Sådan er der så meget:Angel_anim:
Lykkemark
Som jeg skrev i indledningen så vil jeg heller ikke have en saksetingest.
Tommy, det er helt rigtigt at jeg bare kan gå hen til en vognfabrik, og derefter bare få boret nogle huller og derefter bare få fat i noget rustfrit stål og lave nogle pinde med nogle låse på, og så kan jeg måske nok spare nogle penge, måske. Men det er da en vej.
Men Tommy jeg kender mig selv forholdsvis godt efterhånden, så jeg tror jeg vælger færdigløsningen (der er en årsag til at jeg ikke blev håndværker).:cuss:
For mig handler dette projekt om to ting: sikkerhed og tilgængelighed.
Jeg havde det ikke godt med at ligge under bukke sidste vinter og det blev heller ikke til andet en det yderst nødvendige skrueri, fordi jeg kunne simpelthen ikke lide at ligge der, det gav mig tanker henaf de stilladser man ser i Thailand og Egypten. Jeg kom også til at tænke på hvad forsikringsmanden ville sige til min kone hvis jeg lå mast flad under mine 4-6 4 tons bukke "Made in somewhere".
Ville han sige: "Her er kassen med penge til paraplydrinks og græske gigolo's nu hvor Svend Erik Kedelig har samme tykkelse som et stykke knækbrød". "Det er godt at de har en faktura fra nogen, vi kan gøre regres imod, og i det mindste har han da gjort hvad han kunne for ikke at blive flad med vilje."
eller kunne han finde på at sige:
"Hvad får den ellers bemærkelsesværdige, flinke, gavmilde, tiltalende og charmerende Hr. Lykkemark til at bevæge sit luksuslegeme ind under 1500 kg jern og skrammel, der kun holdt stangen af nogle bukke til et par 100 krone sedler stykket, fremstillet af Hr.Kung Fu som i øvrigt ikke ved, at hans arbejde er en meget lille del af prisen. De paraplydrinks kan de kikke i vejviseren efter enkefrue, og de græske gigolos, må undvære deres behagelige selskab, for nu tager jeg min kasse med penge med tilbage til aktionærerne."
Jeg indrømmer blankt at jeg er blevet en tøsedreng her på mine gamle dage, som yngre hoppede jeg gerne ud af velflyvende maskiner med noget der lignede en pose vasketøj i et håb om at den ville forvandle sig til en faldskærm, idag kan jeg ikke lide at stå på en stige og male vindskeder.
Sådan er der så meget:Angel_anim:
Lykkemark
Hej Lykkemark. Jeg har et bud
Hej Lykkemark.
Jeg har et bud på et lokalt firma - som har lavet en del for vores, når vi skulle bruge noget på specielle mål.
Så hvis du kan tegne det - vil jeg tro at, de kan bygge det.
De bor jo næsten i din baghave, så det var måske et forsøg værd.
Nøhrs Maskinfabrik
Peter L. Jensensvej 2
4840 Nr. Alslev
54435400
mvh Klaus
Jeg har et bud på et lokalt firma - som har lavet en del for vores, når vi skulle bruge noget på specielle mål.
Så hvis du kan tegne det - vil jeg tro at, de kan bygge det.
De bor jo næsten i din baghave, så det var måske et forsøg værd.
Nøhrs Maskinfabrik
Peter L. Jensensvej 2
4840 Nr. Alslev
54435400
mvh Klaus