Hej Corvette-venner.
Det var høj sol i lørdags 4/7. kørte fra Middelfart til Vejers ( vesterhavet ) i vetten, en 73 cabriolet. med fruen. Vi lå mellem 70 og 80 miles derover ad. flere bilister hilste med tut i hornet og tommel op ad. Herligt :-) tilbragte 3 timer på stranden med afslapning / badning. En fornøjelse at parkere vetten på det hvide sand og observere at der ikke kommer eet eneste dryp fra motoren / gir-kasse. kørte hjemover igen og kørte lidt fart med et par vw golf men fruen beklagede sig når vi passerede 110 miles.. der er ellers power til en del mere, men man må jo begrænse sig når madammen ik vil være med..
en herlig tur i den gamle veteran. forbrug 5 km pr liter ved ca 75 mph og lidt accl træk . syns det er meget pænt
sommerhilsen henrik
Tur til Vejers
Vejers tur
Hej Henrik - Vejers er alle tiders - jeg er kommet der og i Blaavand siden 1952,og jeg er der ihvertfald mindst 1 gang om året (bor i Odense).Jeg kan klare 5,9 km/literen når jeg kører pænt. Hvis jeg lukker op en gang imellem eller bruger motoren udover det fornuftige så kører den omkring 5,1 km/l.Motoren er den store 7 liters BB(435 hk).Og det er da helt fint vil jeg mene. Vettehilsner til alle - Lauge :willy_nilly:
Vejers igen - -
- - - og Vetten er fra 1968.Den havde kørt et par km. i New York - men var ellers fra Californien.Jeg er første ejer her i DK
Syns bare det varmer lige
Syns bare det varmer lige rigeligt i kabinen fra gear kassen. er der nogle gode råd til hvorledes denne varme kan begrænses? de originale varme-skjolde er intakte.
mvh Henrik
mvh Henrik
Vejer
- - jeg får også for meget varme,men det er fra varmeapparatet som jeg ikke kan lukke for.Lukke mekanismen er ude af funktion.Så jeg gør det at jeg sætter en klemme på den slange som leverer det varme vand - - - man må jo sno sig lidt med veteranerne når det er nødvendigt.
ok, har godt nok overvejet
ok, har godt nok overvejet om det ku være tilfældet for mig også.
HVIS det er transmissionen der afgiver så meget varme må det godtnok være ganske ulideligt at køre i sådan en bil i californien / texas o.l. det vil kræve en air-con af ganske betydelig kaliber at kompensere for al den varme.....
HVIS det er transmissionen der afgiver så meget varme må det godtnok være ganske ulideligt at køre i sådan en bil i californien / texas o.l. det vil kræve en air-con af ganske betydelig kaliber at kompensere for al den varme.....
- - - jeg er
- - - jeg er ikke mekaniker - så jeg kan ikke komme med ret mange gode råd - desværre. Jeg var testkører (alle tiders) men er nu pensioneret med stor lyst til at køre stærkt. Så det gør jeg hvis jeg en gang imellem er ude på testbanen.
- vores svar krydsede hinanden
- vores svar krydsede hinanden - - ja - der er varmt i sådan en kabine,men jeg kører altid åben - sommer og vinter - herligt
-
ok, har godt nok overvejet
ok, har godt nok overvejet om det ku være tilfældet for mig også.
Løber dine udstødninger ikke også langs bunden på hver side af gearkassen?
korrekt, og der er ik
korrekt, og der er ik nogen varme skjolde...
Godtnok var det jævnt lunt i vejret i lørdags,og vi kørte med pæn fart, som nævnt, men jeg sir dig der var sgu lunt i kabinen he he...
Godtnok var det jævnt lunt i vejret i lørdags,og vi kørte med pæn fart, som nævnt, men jeg sir dig der var sgu lunt i kabinen he he...